پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

انتخابات جامعه ی سردفتران و دفتریاران استان هرمزگان به روایت تصویر

ششمین همایش سردفتران و دفتریاران استان هرمزگان در خرداد 1393 برگزار شد .
شنبه 3 خرداد 1393
2538

بسم الله النور

انتخابات جامعه ی سردفتران و دفتریاران استان هرمزگان به روایت تصویر

"بنچاق" در بندر عباس

ششمین همایش سردفتران و دفتریاران استان هرمزگان در خرداد 1393 برگزار شد .

سردفتران و دفتریاران استان هرمزگان ، روز جمعه ، دوم خرداد ماه و در آستانه ی سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس ، از تمام شهرستان ها و شهرها و جزایر ، مشتاقانه گرد هم آمدند تا اعضای جامعه ی سردفتران و دفتریاران استان خود را انتخاب کنند .

"بنچاق" بسیار سعادتمند بود که به همراه ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران و دو نفر از اعضای هیات مدیره " مسئول واحد بازرسی و بیمه و درمان " و " مسئول واحد حقوقی و معاضدت قضایی " در این نشست صمیمانه حاضر باشد .

آقای محمد گودرزی که چند ماهی است ساماندهی وضعیت بیمه و درمان سردفتران و دفتریاران ، علاوه بر مسئولیت واحد بازرسی ، به ایشان محول شده است ، یک روز زودتر از ما ، به بندرعباس رفته بود تا با بیمارستان " ام لیلی " – بیمارستانی که به تشخیص اهالی استان ، بهترین و مجهزترین مرکز درمانی استان هرمزگان است – قرارداد امضاء کند .

ظاهرا قرارداد خوبی بسته شده بود ! چون همکاران در استان راضی به نظر می رسیدند .

من به اتفاق آقای عظیمیان ، عصر پنجشنبه ، با پرواز ایران ایر به سمت بندرعباس حرکت کردیم . فرصت بسیار مغتنمی بود تا پیشنهاد شورای سیاستگزاری فضای مجازی " پارس وندار " را در خصوص درخواست الحاق یک تبصره به پیش نویس قانون وکالت ، به سمع ایشان برسانم .

" تبصره پیشنهادی : سردفتران اسناد رسمی ، در صورت بازنشستگی ، مشروط به اینکه از آنان سلب صلاحیت قضایی نشده باشد ، از شرط سن و آزمون ورودی و دوره ی کارآموزی و اختبار ، معاف باشند " .

همسفری و مجالست با ایشان را قبلا نیز تجربه کرده بودم . بسیار ارزشمند و دلنشین است .

دیرهنگام به بندرعباس رسیدیم . جنابان آقایان عبدالکریم حجاری – سردفتر 6 بندرعباس و رئیس جامعه ی سردفتران و دفتریاران استان هرمزگان در دوره ی منتهی به انتخابات اخیر – و سید محمد کاظمی شهرویی – سردفتر 36 بندرعباس و نایب رئیس جامعه – و محمد گودرزی – عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز و مسئول واحد بازرسی و مسئول واحد بیمه و درمان – به استقبالمان آمده بودند .

دو اتاق در هتل هرمز را برای اقامت ما در نظر گرفته بودند .

صبح روز بعد – جمعه – سالن همایش های هتل ، میعادگاه سران و معاونین دفاتر اسناد رسمی استان بود . نحوه ی برخورد و صمیمیت و گرمی ای که در سلام و علیکشان بود ، نشان از وحدت و همدلی آنان بود .

اکثریت قریب به اتفاق سردفتران و دفتریاران استان آمده بودند . صندلی های سالن خیلی زود پر شد و با تکمیل ظرفیت و تشریف فرمایی مهمانان عالیقدر ، مراسم شروع شد .

جناب آقای ابوالقاسم جراره - نماینده ی محترم مجلس شورای اسلامی از بندرعباس – و جناب آقای سید مهدی هاشمی – مدیر کل محترم ثبت استان – و هیات همراه ایشان ، متشکل از معاونین و روسای ادارات و جناب آقای محمد رضا دشتی اردکانی – ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران – و اعضای محترم هیات مدیره کانون مرکز ، مهمانان ویژه ی مراسم بودند .

مجری مراسم ، آقای سهیل مهر ، از چهره های  شناخته شده و موفق صدا و سیمای مرکز هرمزگان بود که اعلام برنامه و دعوت از مهمانان را به عهده داشتند .


مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید ، توسط قاری محترم ، آقای مجتبی محسن زاده  آغاز شد و با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران ، رسمیت یافت .


خیرمقدمی که شایسته ی حاضرین و قدرشناسی از استقبال مدعوین از دعوت جامعه بود ، توسط آقای عبدالکریم حجاری ، گفته شد .

آقای هوشنگ روشی ، گزارش کاملی از اقدامات انجام شده توسط جامعه را به سمع حاضرین رساند

آقای محمد عظیمیان در سخنرانی خود به دغدغه ی همکاران در مواجهه با تغییرات پیش رو و اصلاح قوانین دفاتر اسناد رسمی و مالیات و کاداستر و حذف دفاتر جاری و آئین نامه ی بیمه و بازنشستگی پرداخت و گزارشی از عملکرد دفتر حقوقی به حاضرین ارائه داد .

" قسمت هایی از سخنرانی ایشان ، متعاقبا ارائه می شود "

آقای محمد گودرزی در خصوص موضوع بیمه و درمان ، شرح کاملی از اقدامات انجام شده و راهکارهایی که برای استان های مختلف به کار برده اند و چگونگی انعقاد قرارداد با بیمارستان "ام لیلی" را برای حاضرین بیان کردند .

" فرازهایی از سخنرانی ایشان ، متعاقبا ارائه خواهد شد "

آقای علی مافی ( دفتریار ) عضو جامعه ی سردفتران و دفتریاران استان هرمزگان ، با ابراز ناخشنودی دفتریاران از اهانتی که در حین پخش سریال ستایش ، به این قشر خدوم و زحمتکش شده است ، از کانون سردفتران و دفتریاران خواست تا نسبت به این اتفاق و سایر موارد که در فیلم ها و سریال ها و مصاحبه ها و گزارش ها ، دفاتر اسناد رسمی مورد هجمه و بی مهری صدا و سیما قرار می گیرند ، واکنش رسمی نشان دهد .

" نامه ی اعتراض رسمی کانون سردفتران و دفتریاران در خصوص موضوع بالا ، در سایت کانون ، قابل مشاهده است "

آقای علی سلیمی در ارتباط با موضوعات درمانی و رفاهی سردفتران و دفتریاران ، سخنرانی کردند و ضمن برشمردن نقایص و ایرادات موجود ، پیشنهادات خود را نیز ارائه نمودند .

15 دقیقه ، تنفس اعلام شد و در این مدت از حاضرین پذیرایی به عمل آمد .

پس از استراحت ، آقای سید محمد کاظمی شهرویی ، طرح اصلاح اساسنامه ی جامعه را مبنی بر تطبیق تعداد نفرات هیات مدیره ی جامعه با تعداد نفرات هیات مدیره کانون ها مطرح نمود که بدون مخالف ، به اتفاق آراء تصویب شد و مقرر گردید : ترکیب اعضای هیات مدیره ی جامعه ، 5 نفر سردفتر و 2 نفر دفتریار باشد و 2 نفر سردفتر و 1 نفر دفتریار ، اعضای علی البدل انتخاب شوند .

مقدمات برای برگزاری انتخابات اعضای جامعه فراهم شد . هیات امناء انتخاب گردیدند . اسامی کاندیداها ، سردفتر و دفتریار ، بر روی وایت بورد نقش بست . داوطلبین بازرسی هم ثبت نام کردند . اوراق مخصوص اخذ رای ، به مهر جامعه ، ممهور گردید و بین حاضرین توزیع شد . گلدانی در صحن سالن همایش به گردش درآمد و آرای نوشته شده ، جمع آوری شد .

هیات امناء ، متشکل از سه نفر افراد مومن و معتمد ، پس از شمارش آراء ، حائزین اکثریت آراء را به شرح زیر اعلام نمودند :

سردفتران :

آقای عبدالکریم حجاری

آقای سید محمد کاظمی شهرویی

آقای هوشنگ روشی

آقای علی آل علی

آقای علی سلیمی

اعضای علی البدل : آقایان سید عبدالمجید هاشمیان و مجید سالار حسینی

دفتریاران :

آقای علی مافی

آقای عین اله فلاح

عضو علی البدل : خانم وحیده سالاری



"بنچاق" ضمن تبریک به اعضای محترم جامعه ی سردفتران ودفتریاران استان هرمزگان ، به برگزارکنندگان انتخابات نیز تهنیت می گوید و برای همکاران منتخب ، آرزوی موفقیت و کامروایی دارد .

پس از انجام فریضه ی نماز و صرف نهار ، سردفتران و دفتریاران برای استماع سه سخنرانی مهم ، در سالن همایش حاضر شدند .

سخنران اول ، ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران ، آقای محمد رضا دشتی اردکانی بود که نظر به اهمیت موضوعات مطروحه وپیشنهاداتی که در خلال سخنرانی به آنها اشاره کردند ، متن کامل صحبت های ایشان ، متعاقبا ارائه خواهد شد .

آقای محمد رضا دشتی اردکانی با دعوت از آقای سید مهدی هاشمی – مدیر کل محترم ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان – تریبون را در اختیار ایشان گذاشتند .

فرازهایی از سخنرانی آقای سید مهدی هاشمی نیز متعاقبا" ارائه خواهد شد .

سخنران پایانی ، جناب آقای ابوالقاسم جراره ، نماینده ی محترم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی بودند که ضمن برشمردن فواید و آثار مثبت " سند رسمی " ، رویکرد مجلس را در استقبال از اظهارنظرها و پیشنهادات کارشناسانه نسبت به طرح ها و لوایح مطروحه در کمیسیون ها و صحن مجلس ، مورد تاکید قرار دادند .

در حاشیه ی مراسم بالا ، سه  نوبت جلسه ی پرسش و پاسخ برگزار گردید که در نوبت اول ، آقایان محمد گودرزی و محمد عظیمیان و در نوبت دوم ، آقایان محمد رضا دشتی اردکانی و محمد عظیمیان و در نوبت سوم ، آقای محمد گودرزی ، به تنهایی ، به سئوالات و ابهامات حاضرین در خصوص موضوعات حقوقی و کمیسیون تقسیم اسناد و کمیسیون وحدت رویه و ثبت آنی و تعرفه ی حق التحریر و قانون اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی و حذف ماده 69 و طرح کاداستر و حذف دفاتر جاری و تکالیف متعددی که قانون مالیاتی بر دوش سردفتران گذاشته است و امور رفاهی و بیمه و بازنشستگی و خدمات درمانی ، پاسخ گفتند .

سعادت مضاعف برای "بنچاق" افتخار آشنایی و ملاقات با تنها وبلاگ نویس استان هرمزگان ، آقای سید محمد کاظمی شهرویی – صاحب وبلاگ دفتراسناد رسمی 36 بندرعباس – بود که از مهربانی ، خوشرویی ، مهمان نوازی و صبر و حوصله ی او هر چه بگویم و بنویسم ، کم است .

البته خونگرمی و مهمان نوازی ، صفت بارز و مشترک همه ی همکاران ما در استان هرمزگان بود که بدین وسیله از نمایندگان ایشان ، آقایان عبدالکریم حجاری و سید محمد کاظمی شهرویی و علی مافی ، تشکر و قدردانی می نمایم .


بنچاق