پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان : 80 درصد خدمات اسناد رسمی الکترونیکی است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: در حال حاضر 80 درصد خدماتی که در اسناد رسمی ارائه می‌شود به صورت الکترونیکی است، چراکه اسناد مالکیت مردم که در سال‌های گذشته به صورت دفترچه‌ای صادر می‌شد در معرض نابودی قرار داشت، اما در حال حاضر اسناد به صورت کاداستری صادر می‌شوند و دیگر جای هیچ‌گونه نگرانی برای مردم نیز وجود نخواهد داشت.
دو شنبه 29 دی 1393
1641



به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، علی بهبهانی در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان ، افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک از نخستین دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی در ایران است که قدمتی بیش از یک قرن را به خود اختصاص داده و نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار، بهداشت حقوقی و کاهش دعاوی به عهده دارد.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با جدیت تمام از ثبت سنتی به سمت ثبت الکترونیکی قدم برداشته، چراکه با الکترونیکی شدن خدمات مباحثی چون مبارزه با زمین‌خواری، رفع مشکلات املاک و مسائل حقوقی به راحتی قابل بررسی و اجرا است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر 80 درصد خدماتی که در اسناد رسمی ارائه می‌شود به صورت الکترونیکی است، چراکه اسناد مالکیت مردم که در سال‌های گذشته به صورت دفترچه‌ای صادر می‌شد در معرض نابودی قرار داشت، اما در حال حاضر اسناد به صورت کاداستری صادر می‌شوند و دیگر جای هیچ‌گونه نگرانی برای مردم نیز وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: در خصوص اسناد کاداستری نیاز است در جامعه و برای تک‌تک افراد به خوبی شفاف‌سازی انجام شود لذا مسئولان، دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها در خصوص فرهنگ‌سازی در این حوزه نقش پررنگی دارند.

بهبهانی با اشاره به شاخص بودن اسناد مالکیت کاداستری، ادامه داد: مهم‌ترین اهمیت اسناد مالکیت کاداستری در پدافند غیرعامل است، چراکه تمام اطلاعات در سرورهای خارج از استان اصفهان نگهداری و پشتیبانی می‌شود که در صورت بروز هرگونه حادثه یا بلایای طبیعی دیگر دغدغه‌ای برای بازسازی اسناد مالکیت مردم وجود نخواهد داشت.

وی متذکر شد: با وجود یک بانک اطلاعاتی دقیق و داشتن نقشه الکترونیکی حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود، برای انجام هرگونه خدمات با رعایت حریم و بستر رودخانه به انجام خواهد رسید و از زمین خواری و تبدیل اراضی کشاورزی به مسکونی جلوگیری خواهد شد و بحمدالله این نقشه الکترونیکی در شهرستان لنجان وجود دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با اشاره به ارائه خدمات غیرحضوری، اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور، استان اصفهان برای کاهش مراجعات و رفاه بیشتر مردم اقدام به اجرای خدمات غیر حضوری و پستی کرده که با اجرای این طرح مراجعه به واحدهای ثبتی در استان اصفهان کاهش یافته و ارباب رجوع نیز به راحتی با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و ارائه مدارک به راحتی و با سرعتی چشم‌گیر سند صادر شده را از طریق پست درب منزل تحویل خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: با ارائه خدمات به صورت ثبت سنتی سقف صدور اسناد در ماه 14 هزار سند بوده است اما با انجام خدمات غیر حضوری و ثبت الکترونیکی حداقل در هر ماه شاهد صدور 20 هزار سند هستیم و از طرفی در استان اصفهان برای نخستین بار در کشور فرآیند صدور پیش سند نیز حذف شد.

به گزارش قدس آنلاین، در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان لنجان که با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان، فرماندار شهرستان لنجان و مسئولان شهرستان برگزار شد از اکبر پورمقدم تجلیل به عمل آمد و محمدرضا رئیسی‌زاده به عنوان رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان لنجان معرفی شد.

تی نیوز