پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

هزینه حق ثبت اموال غیرمنقول 10 برابر شد

افزایش ده برابری هزینه حق ثبت اموال غیرمنقول و افزایش هزینه صدور کارت ملی هوشمند از مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بود.
دو شنبه 13 بهمن 1393
2404




به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدمهدی مفتح در حاشیه جلسه علنی در نشست خبری کمیسیون تلفیق، در خصوص افزایش هزینه‌های دادرسی گفت: بهای خاصه و هزینه دادرسی مربوط به آن حداقل باید50 درصد ارزش معاملاتی هر منطقه شود، یعنی اگر در مورد ملکی دعوایی اقامه شود باید معادل 50 درصد ارزش معاملاتی هزینه دادرسی پرداخت شود که این موضوع به درآمدهای قوه قضاییه می‌افزاید.

وی ادامه داد: همچنین اگر شخصی درمورد طلا و نقره اقامه دعوا کند،‌ باید متناسب با 50 درصد قیمت روز طلا و نقره هزینه دادرسی پرداخت کند که تعیین این نرخ بر عهده بانک مرکزی است.

انتشار ارواق مشارکت میدان ها ی نفتی

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: براساس یکی از مصوبات، وزارت نفت ازطریق شرکت‌های دولتی ذی‌ربط و با تصویب شورای اقتصاد 5000 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای سرمایه‌گذاری در میدان‌های مشترک نفتی و گازی منتشر خواهد کرد.

وی گفت: همچنین مصوب شد که حق انتفاع بهره‌برداری از معادن از تمام استخراج‌کنندگان دریافت شود که این حق انتفاع متناسب با نوع ماده معدنی، ارزش ذاتی و میزان ذخایر محاسبه می‌شود.

افزایش درآمد کنسولگری ها

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس درخصوص درآمد کنسولگری‌ها نیز گفت: براساس مصوبات روز گذشته، درآمد کنسولگری‌ها تا 500 میلیارد ریال افزایش یافت.

مفتح افزود: همچنین مقرر شد که در ازای واردات هر کیلوگرم کود شیمیایی، 80 ریال اخذ و در راستای تولید کود آلی در داخل استفاده شود.

وی تصریح کرد: همچنین براساس مصوبات کمیسیون تلفیق مقرر شد شرکت‌های سودده و بانک‌های دولتی یک و دو درصد از هزینه‌های خود را کاهش دهند و منابع حاصل به بودجه عمومی کشور تخصیص یابد که براساس محاسبات، این مبلغ بالغ بر3000 میلیارد تومان می‌شود.

سپرده گذاری 8 و 4 دهم میلیارد دلاری برای توسعه میادین مشترک

مفتح گفت: همچنین مقرر شد که صندوق توسعه ملی برای پرداخت طرح‌های توسعه‌ای در میدان‌های مشترک نفتی و گازی، 8 و 4 دهم میلیارد دلار را در بانک‌های داخلی و خارجی سپرده‌گذاری کند که تضمین بازپرداخت این تسهیلات نیز بر عهده وزارت نفت و از محل درآمد طرح‌ها خواهد بود.

وی افزود: همچنین دولت موظف شده است در سال 1394 اراضی ملی و دولتی واگذار شده در خارج از محدوده شهرها را مشروط بر حفظ کاربری و عدم تفکیک به فروش برساند که پیش بینی می‌شود از این محل 100 میلیارد تومان تأمین مالی برای بودجه صورت گیرد.

افزایش هزینه صدور کارت ملی هوشمند

مفتح همچنین از افزایش درآمد حاصل از ثبت نام کارت ملی هوشمند خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود که از این طریق 300 میلیارد تومان درآمدزایی برای دولت وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: همچنین برای حق و ثبت اموال غیرمنقول یک در هزار قیمت منطقه‌ای در نظر گرفته می‌شد که اکنون این میزان به یک درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود که از این طریق 30 میلیارد تومان درآمد حاصل شود.

مفتح درباره عوارض واردات میوه و سبزی گفت: پیش بینی می‌شود که از این طریق120 میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین مقرر شد که 2 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی نزد یکی از بانک‌های دولتی سپرده‌گذاری شود که این منابع در جهت تقویت روحیه دفاعی کشور در قالب تسهیلات در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد تا از طریق صادرات تولیدات دفاعی، وام را بازپرداخت کند.

مفتح افزود: سازمان گسترش و نوسازی ایران نیز می‌تواند با استفاده از منابع داخلی و تسهیلات ریالی و ارزی در قالب فاینانس، وای‌بک و وای‌پروداکت و سایر روش‌های تأمین مالی برای تبدیل گاز طبیعی به فرآورده‌های پتروشیمی در مناطق کمتر توسعه یافته تا 3 میلیون تن اقدام کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت: همچنین دولت موظف شد در مجموعه‌های بیش از هزار واحد مسکونی، واحدهای آموزشی، فرهنگی، پاسگاه و کلانتری، مدرسه و پایگاه بسیج احداث کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: همچنین همه دستگاه‌های اجرایی موظفند تا 5 و 2 دهم درصد اعتبارات عمرانی را با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل در راستای برنامه‌های پدافند غیرعامل هزینه کنند.

سیبنا