پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

قائم مقام وزیر: پرونده مسکن مهر تا دو سال آینده بسته می شود

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل شدن بیش از دو میلیون واحد مسکن مهر در سراسر کشور پرونده این طرح تا دو سال آینده بسته می شود.
يک شنبه 19 بهمن 1393
1654





ˈاحمد اصغری مهرآبادیˈ عصر شنبه در نشست اعضای شورای مسکن خوزستان در محل استانداری این استان افزود: طرح مسکن مهر در زمان طراحی، یک طرح خیرخواهانه و خوب بود و در یک هزار و 130شهر کشور این طرح عملیاتی شد هر چند در ابتدا و در مرحله اجرا با مشکلاتی همراه بود.

اصغری مهرآبادی افزود: در ابتدا چهار میلیون و 300 هزار واحد مسکن در قالب این طرح پیش بینی شده بود که در دولت گذشته دو میلیون واحد آن تحویل متقاضیان شد و یک میلیون و 700 هزار واحد دیگر نیز در دولت جدید ساخته ،تکمیل و آماده واگذاری شده است.

وی در ادامه از تمامی دستگاه های اجرایی مربوطه خواست نسبت به تعهدات داده شده در خصوص مسکن مهر عمل کرده تا مردم سریعتر در این واحدها سکونت یابند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: تا پایان سال 94 افزون بر 90درصد واحدهای مسکن مهر به اتمام می رسد و مابقی که به طور عمده مربوط به مساکن تعاونی های مشاغل آزاد است نیز تا پایان سال 95 تکمیل و در مجموع پرونده مسکن مهر تا دو سال آینده بسته خواهد شد.

وی گفت: در راستای تکمیل زیر ساختهای این طرحها ساخت دو هزار و 500 باب مدرسه برای مساکن مهر کشور در نظر گرفته شده که هم اینک 300باب از این تعداد با استفاده از منابع وزارت راه و شهرسازی در حال تکمیل است و یکصد واحد هم آماده تحویل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان هم در این نشست گفت: حل مشکل مسکن مهر از عهده یک وزارتخانه به تنهایی خارج است .

ˈاحمد سیاحیˈ با اشاره به اینکه هدف اصلی در این طرح خانه دار کردن افراد است افزود : تنها با واگذاری واحدها مشکل افراد حل نمی شود و تکمیل خدمات زیربنایی مهمتر از ساخت مسکن آنها است.

وی اظهار کرد: با وجود مشکلات عدیده در مسیر ساخت و تکمیل واحدهای مسکن مهر در خوزستان ولی این طرح را برای استان یک فرصت می دانیم و باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.

سیاحی گفت: افرادی که در مسکن مهر سرمایه گذاری کرده اند باید صاحب خانه شوند و این حق مسلم آنهاست.

وی از اختصاص یک هزار و 350میلیارد ریال از سال 85 تا پایان سال 92 برای مسکن مهر خوزستان خبر داد و افزود: انجام خدمات زیربنایی طرح مسکن مهر خوزستان نیازمند تامین 9هزار میلیارد ریال اعتبار است.

سیاحی با اشاره به اینکه بانک ها بویژه بانک مسکن در تامین اعتبار مسکن مهر عملکرد خوبی داشتند افزود :در برخی شهرها مسکنهایی که در قالب طرح مسکن مهر ساخته شده متقاضی خرید ندارند و باید این مساله تعیین تکلیف شود.

در این نشست 100 میلیارد ریال برای انجام خدمات زیربنایی مسکن مهر خوزستان اختصاص یافت.

خبرآنلاین