پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌و‌گو با میزان مطرح کرد : 99/5 درصد اسناد بصورت کاداستری صادر شده

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌و‌گو با میزان جزییات آخرین آمار ازدواج و طلاق در کشور را تشریح کرد و با اعلام اینکه 99/5 درصد اسناد در 9 ماهه نخست امسال بصورت کاداستری صادر شده، عده بدهکاران ممنوع‌الخروج شده را طی همین مدت 7هزار و 959 نفر اعلام کرد.
دو شنبه 27 بهمن 1393
2591

 

 

احمد تویسرکانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی میزان اظهار کرد: در ۹ ماه اول امسال ۱۵ میلیون پیام کوتاه از طریق موبایل به متقاصیان خدمات ثبتی ارسال شده است. 

وی به تعداد اسناد صادر شده در ۹ ماه اول امسال اشاره کرد و افزود: در ۹ ماه اول امسال دو میلیون و ۶۸ هزار و ۷۵۱ سند مالکیت صادر و ۹۹ و نیم درصد اسناد مالکیت در سیستم کاداستر صادر شده که در مقایسه با ۹ ماه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است. 

تویسرکانی با بیان اینکه در سیستم الکترونیکی ثبت اسناد رسمی در دفا‌تر اسناد رسمی ۱۱ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۷۰۶ سند رسمی تنظیم شده است، خاطر نشان کرد: هر دفترخانه اسناد رسمی در سراسر کشور بطور متوسط یک هزار و ۶۱۱ سند صادر کرده و در مجموع، صدور ۷۶ درصد از این اسناد  کمتر از یک روز بطول انجامیده است و تمامی مکاتبات و استعلامات به شکل الکترونیک صورت گرفته و به شکل سیستمی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اسناد صادره رسمی مربوط به اسناد وکالت بوده است، گفت: بیشترین اسناد صادره رسمی بعد از اسناد وکالت مربوط به اسناد بیع بوده و اسناد وکالت ۴۷ درصد و اسناد بیع ۲۷ درصد از اسناد صادره را شامل می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در۱۷ درصد از کل اسناد رسمی که در دفا‌تر اسناد رسمی صادر شده یک طرف سند شخصیت حقوقی داشته است. 

 

کاهش9درصدی ثبت ازدواج در کشور

 

 

وی به آمار ثبت ازدواج‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: در ۹ ماه اول امسال ۵۱۶ هزار و ۲۹۵ ازدواج ثبت شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش یافته است. 

وی به آمار طلاق اشاره کرد و گفت: تعداد طلاق‌های ثبت شده ۱۱۶ هزار و ۸۴۲ بوده که تغییری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل نداشته است. 

معاون قوه قضاییه خاطر نشان کرد: ۳۹ درصد از ازدواج‌های ثبت شده مربوط به مردان در رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده و همچنین ازدواج خانم‌ها ۳۲ درصد مربوط به رده سنی ۲۰ تا ۲۴ سال بوده است. 

وی اذعان داشت: طلاق‌های ثبت شده مرد‌ها ۲۴ و نیم درصد مربوط به رده ۲۵ تا ۲۹ سال بوده و بیشترین طلاق‌های ثبت شده خانم‌ها مربوط به رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده که ۲۳ درصد را تشکیل می‌دهد. 

تویسرکانی اضافه کرد: در ۹ ماه اول امسال در ۶۹درصد از ازدواج‌های ثبت شده، مردان از لحاظ تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم، یک درصد بی‌سواد و ۳۰ درصد نیز تحصیلات دانشگاهی و حوزوی داشته‌اند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به آمار ازدواج خانم‌ها نیز گفت: در ۶۷ درصد ازدواج‌ها، زوجه‌ها دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم، ۳۱ درصد تحصیلات دانشگاهی و حوزوی و ۲ درصد نیز بی‌سواد بوده‌اند.

وی ادامه داد: در ۹ ماه اول امسال بیشترین ثبت طلاق مردان مربوط به مردان دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم با ۶۹ درصد، تحصیلات دانشگاهی و حوزوی با ۱۴ درصد و مردان بی‌سواد با ۱۷ درصد بوده است.

تویسرکانی خاطر نشان کرد: در ثبت طلاق زوجه نیز ۶۷ درصد طلاق‌ها مربوط به افراد دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم است، ۱۶ درصد مربوط به تحصیلات دانشگاهی و حوزوی و ۱۷ درصد مربوط به افراد بی‌سواد بوده است. 

وی به عمده‌ترین دلایل طلاق اشاره کرد و افزود: بارز‌ترین علل طلاق در ۹ ماه اول امسال مسائل مربوط به خانواده‌ها، اعتیاد به مواد مخدر، ترک زندگی و محقق نشدن شروط ضمن عقد بوده است. 

معاون قوه قضاییه به آمار افراد ممنوع الخروج شده از کشور اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه اول امسال ۷ هزار و ۹۵۹ نفر از بدهکاران ممنوع الخروج شدند و از ۳ هزار و ۳۲۵ نفر بعد از پرداخت بدهی رفع ممنوعیت از خروج شده است. 

کاهش 11 درصدی ثبتتعداد شرکت های تجاری و تعاونی

وی اضافه کرد: تعداد شرکت‌های تجاری و تعاونی ثبت شده در ۹ ماه اول امسال ۴۳ هزار و ۴۰۳ مورد بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش یافته است. 

تویسرکانی افزود: میزان وصول مطالبات معوق بانک‌ها در ۹ ماه اول سال جاری ۲۷ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته است. 

بیشترین وصول مطالبات معوق بانک ها مربوط به تهران است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیشترین وصول مطالبات معوق بانک‌ها آبا یک هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال مربوط به استان تهران بوده و کمترین وصول این مطالبات نیز مربوط به خراسان جنوبی با مبلغ ۲۷ میلیارد ریال بوده است.

میزان