پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

کارت هوشمند ملی به عنوان نخستين اثر چاپی برگزيده در اسناد هويتی

در چهاردهمين جشنواره صنعت چاپ کارت هوشمند ملي حائز مقام نخست در اسناد هويتي و بخش چاپ امنيتي انتخاب شد.
دو شنبه 4 اسفند 1393
2971

 

 

 به گزارش خبرگزاري آريا، آئين اختتاميه چهاردهمين جشنواره صنعت چاپ هم اکنون با حضور برخي از مقامات عالي‌رتبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، رؤساي اتحاديه‌هاي صنعت چاپ و جمعي از اهالي فرهنگ و ادب در تالار وحدت در حال برگزاري است.
در اين مراسم از آثار چاپي برگزيده تجليل به عمل خواهد آمد که در بخش چاپ امنيتي شاهد معرفي کارت هوشمند ملي به عنوان نخستين اثر چاپي برگزيده در اسناد هويتي هستيم.
به گفته حميد شهرابي مدير آرندي و تحقيقات و توسعه شرکت چاپ و نشر بانک ملي ايران کارت هوشمند ملي به عنوان مهمترين کارت دولت الکترونيک است که براي تمامي افراد بالاي 15 سال توليد مي‌شود.
وي اضافه کرد: هم اکنون حدود 64 ميليون نفر حائز اخذ کارت هوشمند ملي هستند و اکنون اين کارت نيز داراي سه ويژگي اصلي نظير شناسايي است.
به گفته شهرابي کارت هوشمند ملي شبيه کارت ملي کنوني است که 99 درصد مردم از آن بهره‌مند هستند، همچنين دومين کارآيي اين کارت هوشمند تشخيص هويت است يعني با توجه به قرار گرفتن يکي از نشانه‌هاي بيومتريک اين امکان را فراهم مي‌کند که هويت فرد شناسايي شود و مانند اثر انگشت که منحصر به فرد بوده و يکي از نشانه‌هاي بيومتريک انسان است.
وي در پايان گفت: يک نشانه ديگري که در کارت هوشمند ملي وجود دارد، عنبيه چشم است چون منحصر به فرد است، همچنين سومين کاربرد اصلي اين کارت امضاي ديجيتال است که در فضاي مجازي تصديق سند را توسط فرد فراهم مي‌کند.

تی نیوز