پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

کاهش ۲۰ درصدی معاملات مسکن در اسفند

عضو هیئت رئیسه مشاوران املاک تهران اعلام کرد: از نرخ اجاره‌بها و قیمت مسکن در اسفندماه با رکود تثبیتی همراه بود و این روند تا نیمه دوم سال آینده ادامه دارد.
دو شنبه 4 اسفند 1393
1747

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،  مصطفی قلی خسروی با اعلام این مطلب افزود: تعداد معاملات مسکن تا قبل از اسفندماه روزانه 7 هزار معامله بود؛ اما به‌دلیل رکود در بازار، حجم معاملات در اسفندماه 20 درصد کاهش یافت.
عضو اتحادیه مشاوران املاک در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه در سال آینده با جهش قیمتی در بازار مسکن مواجه نخواهیم شد، ادامه داد: افزایش قیمت مسکن در سال آینده منوط به روند انجام مذاکرات هسته‌ای است در‌صورتی‌که مذاکرات به نتیجه برسد، قیمت‌ها در بازار افزایش خواهد یافت در غیر این صورت شاهد جهش قیمتی در بازار مسکن نخواهیم بود.
وی همچنین یادآور شد: زمانی که دولت، کابینه یازدهم را تحویل گرفت، به دلیل افزایش قیمت یک‌باره و شدید دلار در سال 91 با بالاترین نرخ مسکن در کشور مواجه بود. بر همین اساس، دولت سعی کرد که از هر صحبت و برنامه‌ای که به ایجاد تشنج در بازار مسکن منجر شود، خودداری کند؛ بنابراین فعلا بازار را رها کرده تا بازار مسکن خود را پیدا کند.
خسروی، در خصوص وضعیت رکودی در بازار مسکن ادامه داد: معمولا بعد از جهش قیمتی در بازار مسکن سه سال طول می کشد تا قدرت خرید مردم بالا برود بنابراین بازار مسکن فعلا در یک رکود نسبی به سر می برد.
عضو هیات مدیره کمیسیون املاک و مستغلات ایران با بیان این که تحریم ها، افزایش نرخ تورم، گرانی مصالح و زمین و اجرت کار سبب شد تا در سال 91 حوزه مسکن با یک جهش قیمت بالا مواجه شود ادامه داد: همین امر توان خرید را از مردم گرفت. بنابراین یکی از دلایل رکود در بازار مسکن همین کاهش قدرت خرید مردم است.

تی نیوز