پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

مدیرکل ثبت اسناد اردبیل در گفت‌وگو با تسنیم: دفاتر اسناد رسمی اردبیل به سیستم استعلام الکترونیکی املاک تجهیز شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل از تجهیز دفاتر اسناد رسمی اردبیل به سیستم استعلام الکترونیکی املاک خبر داد و گفت: استعلام الکترونیکی املاک توسط دفاتر اسناد رسمی اردبیل امکان جعل سند را به صفر رسانده است.
چهار شنبه 20 اسفند 1393
2003

 

 

 شهرام دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: از وظایف اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک تثبیت مالکیت و رسمیت بخشیدن به معاملات، قرارداد‌ها و تعهد‌ها است که به منظور پیشگیری از اختلافات و دعاوی در این گونه موارد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمینه‌های پیشگیری از وقوع جرم نیز سازمان ثبت اسناد و املاک که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند در سال‌های اخیر قدم‌های مثبتی برداشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل با بیان اینکه 2 نوع سند در معاملات استفاده می‌شود، گفت: سند رسمی و سند عادی انواع سند در معاملات هستند که سند رسمی براساس قانون به سندی است که در ادارات ثبت اسناد و املاک و در دفا‌تر اسناد رسمی توسط ماموران رسمی تنظیم می‌شود.

دهقانی بیان کرد: اگر در تهیه سند اقدامات فوق لحاظ نشود سند جزو اسناد عادی شده که به صورت قولنامه‌ای و یا وکالتی در بین مردم رایج است.

وی در مورد جعل اسناد گفت: برخی از املاک وجود دارد که به صورت زمین بوده و فاقد حصارکشی و دیوارکشی است و یا املاکی که به صورت ارثی هستند و بلا تکلیف مانده‌اند و برخی املاک که مجهول‌المالک بوده توسط سودجویان برای جعل اسناد و خرید و فروش غیرقانونی اهداف مناسبی تلقی می‌شوند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل افزود: استعلام الکترونیکی املاک توسط دفا‌تر اسناد رسمی امکان جعل سند را به صفر رسانده است.

دهقانی خاطرنشان کرد: نیاز است که مشاوران املاک و خودرو آموزش‌های لازم را در این زمینه پشت سر بگذارند چرا که در جلوگیری از وقوع جرم نقش بسیاری ایفا خواهند کرد به طوری که اکثرمردم در خرید و فروش املاک و یا خودرو به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

وی در مورد علل وقوع جرم نیز اظهار کرد: جهل و ناآگاهی مردم به قوانین، معامله‌های قولنامه‌ای و یا وکالتی که علل بسیاری از جعل سند هستند و عدم دقت مردم در نگهداری اسناد و مدارک خود سبب جعل سند توسط افراد سودجو می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل بیان کرد: تا زمانی که توسعه سند رسمی در جامعه نهادینه نشود شاهد وقوع جرم‌های این چنینی خواهیم بود.

تسنیم