پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

دفتر سردفتر، حذف خواهد شد

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه از حذف دفاتر جاری در دفاتر اسناد رسمی در 5 دفترخانه تهران به صورت پایلوت خبر داد.
دو شنبه 17 فروردين 1394
2882

 

محمدرضا دشتی اردکانی در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه با انتخاب و تجهیز 5 دفترخانه اسنادرسمی، قصد داریم در یک بازه زمانی مناسب، اشکالات، معایب و موانع احتمالی آن را برطرف کنیم، افزود: به این ترتیب با توجه به آیین‌نامه‌ای که توسط رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ می‌شود، روند اجرایی این طرح در کشور آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: با گذشت بیش از یک سال از تصویب طرح کاداستر در مجلس شورای اسلامی علاوه بر حذف میلیون‌ها برگ کاغذ، از مراجعه حضوری ارباب رجوع نیز کاسته شده است. 
رئیس کانون سردفتران  و دفتریاران قوه قضاییه با بیان اینکه دست‌نویس شدن اسناد در دفاتر بزرگ دستی یک امر منسوخ است، تصریح کرد: در هیچ کشوری برای تنظیم و ثبت سند از این شیوه سنتی استفاده نمی‌شود. 
محمدرضا دشتی اردکانی با اعلام اینکه امور ثبتی یکی از فرآیندهای امور حاکمیتی کشور است و باید همزمان با پیشرفت‌های روز دنیا پیش رود، تاکید کرد: با توجه به اینکه تلاش‌های زیادی برای الکترونیکی شدن امور ثبتی صورت گرفته است و با تصویب قانون اخیر در مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، دفاتری که در دفاتر اسناد رسمی با نام «دفتر سردفتر» داریم به کلی حذف خواهد شد.

قانون