پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

غيرقانوني شدن پيش فروش خانه در مشاوران املاک قزوين

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: عقد قرارداد پیش فروش خانه توسط مشاوران املاک غیرقانونی است.
پنج شنبه 3 ارديبهشت 1394
1785

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، جمال انصاری در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما افزود: قرارداد پیش فروش ساختمان و خانه در بنگاه های معاملاتی غیرقانونی و انعقاد این قراردادها فقط در دفاتر رسمی معتبر است.
وی افزود: هم اکنون تعداد کمی از دعاوی حقوقی مربوط به اختلاف پیرامون پیش فروش ساختمان است که در بنگاه های معاملات ملکی منعقد شده است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مشاوران املاک باید پس از انجام مذاکرات مقدماتی، دوطرف را برای تنظیم سند رسمی قرارداد پیش فروش به یکی از دفاتر اسناد رسمی دلالت نمایند و نمی توانند خود، مبادرت به تنظیم قرارداد پیش فروش نمایند؛ متخلفان برای بار اول به یک سال، برای بار دوم به دو سال تعلیق پروانه کسب و برای بار سوم به ابطال پروانه کسب محکوم می شوند.
انصاری اعلام کرد: در قرارداد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی نحوه رسیدگی به اختلافات طرفین در صورت کوتاهی هر یک در انجام تعهدات مشخص شده است.
وی از مردم خواست با رعایت قانون، بستر حفظ حقوق خود را در جامعه فراهم کنند.
در قانون پیشفروش ساختمان مصوب سال 1389 در خصوص نحوه عقد قرارداد در ماده سه آمده است: قرارداد پیشفروش و نیز قرارداد واگذاری حقوق و تعهدات ناشی از آن باید با رعایت ماده 2 این قانون از طریق تنظیم سند رسمی نزد دفاتر اسناد رسمی و با درج در سند مالکیت و ارسال خلاصه آن به اداره ثبت محل صورت گیرد.

تی نیوز