پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: سال گذشته حدود 16 میلیون سند در کل کشور در سامانه ثبت آنی (سامانه ثبت الکترونیکی اسناد) ثبت شد.

محمد رضا دشتی اردکانی در دیدار با سید علیرضا آوایی، رییس سازمان ثبت احوال کشور افزود: اگر میانگین چهار تن برای هر سند را درنظر بگیریم، دفاتر اسنادرسمی بیش از 60 میلیون بار به سامانه ثبت احوال متصل شده اند.
سه شنبه 15 ارديبهشت 1394
978

 

وی در این دیدار در خصوص برخی مشکلات موجود در زمینه ثبت آنی که با قطع سامانه ثبت احوال رخ می دهد با آوایی، گفت و گو و نیز اظهار امیدواری کرد که با تعامل بیشتر دو مجموعه، مشکلاتی که برسر راه ثبت آنی باقی مانده است با برنامه ریزی حذف شود.

دشتی اردکانی در ادامه افزود: در زمان ریاست ناظمی اردکانی (رییس پیشین ثبت احوال) نیز جلسات متعددی برای رفع مشکلات موجود در این زمینه برگزار و قرار شد سیستم برخط به صورت آفلاین در اختیار دفاتر اسناد رسمی قرار بگیرد تا مردم در دفاتر اسناد رسمی با عدم ثبت سند مواجه نشوند و این مساله درک شود که مردم نباید در زمینه ثبت آنی معطل شوند.

وی گفت: یکی از بهترین دستاوردهای کشور طی سال های اخیر طراحی و اجرای سامانه ثبت آنی بود که مرتفع شدن مشکلات ثبت را به دنبال داشت اما گاهی که با قطع سامانه ثبت احوال رو به رو می شویم، ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی صورت نمی گیرد.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران در رابطه با صادر شدن 20 میلیون کارت ملی هوشمند در سراسر کشور اظهارداشت: دفاتر اسناد رسمی آماده اند تا در این خصوص همراهی و همکاری لازم را با دولت داشته باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دفاتر پیشخوان الکترونیک ،گستردگی دفاتر اسنادرسمی را ندارند؛ ضمن اینکه گواهی سنتی و گواهی امضای الکترونیک، از گذشته در اختیار دفاتر اسناد رسمی بوده است که این دفاتر بسیار هم موفق عمل کرده اند.

در این نشست، آوایی، رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه مشکلات، با پیگیری های به عمل آمده به حداقل رسیده است ، افزود: موارد و مشکلات موجود، با پیگیری ها و ارایه بیانات مکتوب و جلسات شفاهی و کارشناسی قابل حل است تا معاملات مردم و ثبت سند رسمی به سهولت انجام شود.

وی اظهارداشت: برخی مسایل که برای سازمان های دولت عادی است ، برای مردم و جامعه مشکل آفرین و دردسرساز است، بنابراین به راحتی نمی توان از کنار حل معضلات و مشکلات جامعه گذشت و به همین علت پیگیر این موضوع هستیم و از اول خرداد با جدیت در رفع این مسایل گام بر می داریم.

ایرنا