پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

گزارش هشتمین همایش سراسری فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی ( قسمت سوم)

گزارش هشتمین همایش سراسری فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی ( قسمت سوم)در متن و حاشیه ی همایش
شنبه 26 ارديبهشت 1394
2073

 

به نام خدا

گزارش هشتمین همایش سراسری فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی ( قسمت سوم)در متن و حاشیه ی همایش

 

 

یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین اتفاقات همایش هشتم ، تجلیل از آقای مسلم آقا صفری ، سردفتر بازنشسته ی اسناد رسمی 11 تهران و نایب رئیس سابق کانون سردفتران و دفتریاران و عضو پیشین دادگاه تجدید نظر انتظامی سردفتران و دفتریاران بود .

ایده ی این کار بلافاصله بعد از بازنشستگی ایشان شکل گرفت و در همایش هفتم ( قم ) شکل اجرایی به خود گرفت .

با تصمیم شورای سیاستگزاری فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی ، مقرر گردید آقای علی امینی ، سردفتر اسناد رسمی 27 قم ، طی تماسی موضوع بازنشستگی آقای آقا صفری را به اطلاع جناب آقای دکتر احمد مهدوی دامغانی ، سردفتر بازنشسته ی اسناد رسمی 25 تهران ، که فعلا در دانشگاه هاروارد آمریکا به تدریس اشتغال دارند ، برساند و از ایشان ، که به شدت مورد علاقه ی آقای آقا صفری هستند ، بخواهند که یادداشتی در این خصوص تنظیم فرمایند .

جناب آقای دکتر احمد مهدوی دامغانی ، پیام صوتی خود را در اختیار آقای علی امینی قرار دادند .

حاصل مجموع این اقدامات ، نماهنگ بسیار زیبایی بود که در خلال همایش هشتم پخش شد و طی آن ، علاوه بر اینکه حاضرین صدای آقای دکتر احمد مهدوی دامغانی را می شنیدند ، متن پیام ایشان نیز ، به صورت نوشته ، روی پرده ، به نمایش در می آمد .

عکس العمل آقای آقا صفری در مواجهه با این غافلگیری ، به حدی بود که وقتی مجری ، ایشان را برای دریافت لوح تقدیر ، روی سن دعوت کرد ، هیچ چیز نگفت و در مراسم روز بعد ، از اهالی فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی و دست اندرکاران این بزرگداشت ، تشکر کرد .

در ادامه ، متن نوشتاری پیام جناب آقای دکتر احمد مهدوی دامغانی را خواهید خواند :

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام بر همه عزیزانی که شرف حضور خود را به چنان محفل محترمی ارزانی داشته اند و سلام بر همکاران گرامی سردفتر و دفتریار ـ بدیهی است که عنوان سردفتری و دفتریاری بر سردفتران و دفتریاران ارجمند بازنشسته نیز صادق است و از آن صحت سلب ندارد ـ این بنده که خدمتگزار قدیمی و صمیمی سردفتران است از خبر بازنشستگی جناب آقای آقا صفری که از فضلای صنف و از امنای جامعه می باشند و خدایش به سلامت و سعادت بداراد هم خوشحال شدم و هم نگران . خوشحالم از این که جناب ایشان پس از سال ها خدمت اینک خود را از دغدغه های سمت پرمسئولیت سردفتری که توسط ایشان با کمال صحت و دقت و رعایت کامل حقوق مراجعان آن دفترخانه تصدی می شد ، راحت و آسوده و فارغ البال ساخته است . نگرانم از آن رو که می ترسم خدای نخواسته ایشان به عذر بازنشستگی از همکاری های مؤثر و سودمندشان که با هیأت مدیرۀ محترم کانون سردفتران و دفتریاران داشته اند کناره گیری فرمایند . از این رو مصراً از ایشان خواهش می کنم که به هر صورتی که مقدور و ممکن باشد همواره به عنوان یک مشاور مجرب و خیر خواه در کانون باقی بمانند . به قراری که جناب آقای علی امینی همکار گرامی در تلفن فرمودند جناب آقای آقا صفری قصد دارند ـ پیشنهاد شده ـ با معاضدت و مشارکت برخی دیگر از همکاران محترم در محل ملکی کانون در خیابان امام خمینی رحمة الله علیه به ایجاد پژوهشکده ای در خصوص دفتر اسناد رسمی اقدام کنند . ان شاءالله نیت خیر مگردانند که مبارک کاری است و بسیار مناسب است که در آن محل بخشی یا غرفه ای را نیز در باب محضر و سند در دنیا عموماً و در عالم اسلام خصوصاً تأسیس کنند و به جمع آوری اسناد و مدارک لازمه و فراهم آوردن نمونه هایی از اسنادِ معاملات و معاهدات و یا از احکام و آراء محاضر شرعی یعنی آنان که در طول بیش از هزار و سیصد سال تحریر و تنظیم و تسجیل عقود و معاملات و عهود و مقاولات مسلمانان را تعهد و تکفل می فرموده اند نیز اهتمام ورزند که آن غرفه یا غرفه ها إن شاءالله به صورت موزۀ مختصری درآید کاری که در حجم کوچک ولی مفید جناب سلطانی نعم البدل این بنده در دفتر25 آن را ایجاد کرده اند و مستمراً در مقام تکمیل آنند . سلامی خاصی بر آن همکاران عزیز و قدیمی و هم سال این ضعیف که در آن محفل تشریف حضور بخشیده اند که خداوند إن شاءالله عمرشان را دراز فرمایاد بالنبی و آله الأمجاد . به خدا می سپارمتان .

 

به تاریخ هفتم مهرماه یکهزار و سیصد و نود سه

 

 

 

 

 

در حاشیه ی مراسم افتتاحیه ، خانم خبرنگاری با جنابان آقایان مرادی و رحمتی زاده و طباطبایی مصاحبه کرد و نظر ایشان را در خصوص فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی ، رویکردها و انتظارات و اهداف برگزاری همایش و تاثیر وبلاگ ها و وبسایت ها و گروه های اجتماعی وایبر و واتساپ را در پیاده سازی ثبت الکترونیک اسناد ( ثبت آنی ) جویا شد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بنچاق