پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

بیانیه پایانی هشتمین همایش جامعه مجازی دفاتر اسنادرسمی کشور

هشتمین همایش فعالان حوزه مجازی و جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی کشور مطابق برنامه و تصمیمات متخذه در همایش هفتم در قم ، در روز ها ی 24 الی 26 اردیبهشت 94 در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) و مقارن با عید سعید مبعث برگزار گردید.
يک شنبه 27 ارديبهشت 1394
2183

بسمه تعالی

 

بیانیه پایانی هشتمین همایش جامعه مجازی دفاتر اسنادرسمی کشور

 

 

هشتمین همایش فعالان حوزه مجازی و جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی کشور مطابق برنامه و تصمیمات متخذه در همایش هفتم در قم ، در روز ها ی 24 الی 26 اردیبهشت 94 در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) و مقارن با عید سعید مبعث برگزار گردید.

این نشست از ساعت 10 صبح روز پنج شنبه باحضور مدیرکل محترم امور اسناد سازمان و مدیرکل محترم ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی و هیات همراه و ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران مرکز و اعضای هیات مدیره کانون‏ ها و جوامع تهران ، خراسان رضوی ، مازندران ، یزد و آذربایجان شرقی و جمع کثیری از فعالان حوزه مجازی و تعدادی از سردفتران و دفتریاران مشهد با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی شروع بکار نمود و پس از سه روز بحث و تحلیل و بررسی آسیب ها و مشکلات و مطالبات حقه دفاتر اسناد رسمی و تبادل نظر و ارایه راهکار های عملی ؛ با صدور بیانیه ای بشرح ذیل ، ساعت 12 ظهر شنبه 26 اردیبهشت بکار خود پایان داد.

  1. مقرر گردید توسط ریاست محترم کانون سردفتران ودفتریاران تهران ترتیبات لازم برای ملاقات و دیدار اعضای جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی با مقام معظم رهبری بمناسبت سالروز تشکیل جامعه و یا 6 دی داده شود.
  2. با توجه به سخنان اخیر ریاست معظم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و عزم معظم له برای حذف دخالت مشاورین املاک در امر تنظیم مبایعه نامه و قرارداد ها وسپردن امور حقوقی مربوطه صرفا به دفاتر اسناد رسمی، حاضرین بنمایندگی از کل اعضای جامعه مجازی حمایت بی قید و شرط خود را از ریاست محترم سازمان اعلام نمودند.
  3. با توجه به لزوم تعدیل تعرفه حق التحریر دفاتر طبق واقعیت های موجود و اعمال نرخ تورم براساس چهار سال قبل و چهار سال آینده وتعیین ودرج حق فنی و مشاوره و سایر خدمات متداول دفاتر اسناد رسمی ، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بنظر حاضرین، تعرفه تهیه شده کانون سردفتران تهران که پس از لحاظ بعضی از پیشنهاد ها به سازمان ارسال شده ، جوابگوی نیاز ها ی دفاتر اسنادرسمی و انتظارات و تامین کننده حقوق حقه همکاران سراسر کشور نمی باشد و از رییس معظم سازمان ثبت اسناد کشور مصرانه تقاضای تعدیل عادلانه و منطبق با نرخ تورم و هزینه های سنگین دفاتر و واقعی شدن ثمن معاملات می گردد.
  4. لزوم ساماندهی گروه های اجتماعی در فضای مجازی مطرح و شیوه نامه نحوه تشکیل گروه های تخصصی و انتشار نتایج آن در وبلاگ یا وبلاگ هایی که برای این امر ایجاد میشود پس از اصلاحاتی مورد تایید قرار گرفت.
  5. موضوع بیمه و ارایه خدمات درمانی و رفاهی خانواده ی بزرگ دفاتر اسناد رسمی مطرح و ضمن انتقاد حاضرین به عدم رفع مشکلات بیمه ، اعضای جامعه مجازی از کانون محترم سردفتران درخواست می نماید هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات و ارایه خدمات به کل جامعه سردفتری بنحو یکسان و مطلوب اقدام نماید.
  6. لزوم بررسی و افزایش صلاحیت دفاتر اسناد رسمی و توسعه محدوده ارایه خدمات دفاتر به مردم مانند امور حسبی و شبه قضایی و بخشی از خدمات ثبتی مورد تایید و تاکید قرار گرفت و مقرر گردید همکاران نظرات کارشناسی خود را به کمیته دایمی ارسال تا از این طریق به مراجع ذیصلاح ارسال شود.
  7. با توجه به اهمیت و نقش قوانین و مقررات و لزوم فعال تر شدن جامعه سردفتری در راستای مشارکت در نهاد قانونگذاری مقرر شد اعضا جامعه مجازی در هر مورد با نمایندگان مجلس در محل خود رایزنی و با کمیته های پارلمانی کانون های استانی هماهنگ نمایند در این راستا جامعه مجازی از کانون های استانی و جوامع درخواست می نماید برای تسهیل در دسترسی به هدف مذکور ، همانند کانون مازندران نسبت به تشکیل و فعال نمودن کمیته پارلمانی اقدام نمایند. مقرر گردید جامعه مجازی با رویکرد اهمیت ورود حقوقدانان و متخصصین به نهاد قانونگذاری در جهت توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی فعالیت نمایند.
  8. با توجه به تصمیمات نشست هفتم ، شیوه نامه های تشکیل کمیته ی دایمی نشست ها و کمیته مالی مربوطه تهیه شده توسط آقای امینی قرائت و مورد تایید و تصویب قرار گرفت.
  9. حاضرین با تاکید مجدد بر اجرای دقیق منشور اخلاقی جامعه مجازی التزام خود را به رعایت امانت و اخلاق در فعالیت ها ی خود در این فضا اعلام و بی اخلاقی بعضی از اشخاص در کامنت‏گذاری در وبلاگ ها را محکوم نمودند.
  10. نشست بعدی که پیشن ها د برای کاظمین ، خوی ، سنندج ، اردکان ، سمنان ، یزد و کیش مطرح و به رأی گذاشته شد ، در نتیجه استان سمنان برای نشست بعدی تعیین گردید.

نشست هشتم جامعه مجازی با امید به دست یابی به اهداف خود و تشکیل همایش بعدی در ساعت 12 ظهر روز شنبه 26 اردیبهشت به کار خود پایان داد.