پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

گزارش هشتمین همایش سراسری فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی ( قسمت ششم)

متن کامل سخنرانی آقای حسین اورعی قدیری " ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان رضوی " و سردفتر اسناد رسمی 55 مشهد
دو شنبه 28 ارديبهشت 1394
2098

به نام خدا

متن کامل سخنرانی آقای حسین اورعی قدیری " ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان رضوی " و سردفتر اسناد رسمی 55 مشهد

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم. "رب اشرح لی صدری و یسرلی امری واحلل عقده من لسانی یفقهوا قولی" . با عرض سلام و ادب خدمت همکاران گرامی و با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) خدمت شما و خدمت فرزند گرامی ایشان حضرت رضا (ع) . معتقدم که حتماً سعادت داشتید که در این ایام مبارک از جهتی و ایام حزن از جهتی دیگر مشرف به مشهد الرضا شدید . انشاءالله که با دستان پُر به شهر و دیار و خود برگردید و ما را هم از دعا فراموش نکنید . خیر مقدم عرض می کنم از طرف خودم و هیئت مدیرۀ کانون خراسان رضوی و از طرف بالغ بر 1200 نفر سردفتر و دفتریار شهر مشهد و سایر شهرهای استان خراسان رضوی خدمت جناب آقای مرادی مدیرکل محترم اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک و همین طور خدمت جناب آقای رحمتی زاده مدیر کل محترم ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و هیئت همراه و همین طور خدمت همکاران عزیزان از کانون مرکز جناب آقای گودرزی ، آقای سیروس و استاد عزیزم جناب آقای آقاصفری و همۀ دوستان عزیز سردفتر و وبلاگ نویس که قدم رنجه فرمودند . من قرار نبود که مصدع اوقات تون بشم ، امر فرمودند اطاعت امر شد . در واقع به نظرم می رسه که سخن گفتن در جمع فرهیختگان سردفتر و وبلاگ نویس دشوار و می توان گفت در واقع به نوعی زیره به کرمان بردن است . لیکن از جهت انجام وظیفه نکات کوتاهی رو اشاره خواهم کرد سپس عنان سخن رو خدمت دوست و همکار عزیزم جناب آقای دکتر غلامپور خواهم داد . فضای مجازی در حوزۀ سردفتری ما مانند سایر حوزه ها تنوع و جذابیت های خاص خود را دارد و می توان از این ظرفیت برای رفع نیازهای حرفه ای جمیع کثیری از همکاران استفاده نمود . حوزۀ مجازی بستری است برای طرح مسائل و مشکلات ، نظر به اینکه همکاران فعال در این حوزه عموماً افراد فرهیخته و پر تلاشی هستند لذا از طرفی توقع و انتظارات از این عزیزان مضاعف و از سویی مسئولیت اخلاقی و صنفی ایشان دو چندان می شود ، چرا که حاصل تلاش ایشان در فضای مجازی انشاءالله رفع نیازها و مشکلات صنفی همکاران و رضایت حق تعالی را به ما خواهد داشت . وب یک ابزار در عرصۀ رسانه است که می توان آن را به مثابه سلاحی دانست که فوق العاده راهبردی است ، می تواند با استفادۀ صحیح یک فرصت و به عکس با استفادۀ نادرست مخرب و زیان بار باشد. وبلاگ نویس سردفتر بر خلاف برخی از حوزه های مجازی کارش از سر تفنن ، تغییر ذائقه و پر کردن اوقات فراغت نیست بلکه او از سر تکلیف ، دغدغه های سردفتری ، مشکلات صنفی ، مسائل خشک اجراییِ حقوقی و ثبتـی را به لطـف ذوق و هـنر خـود تلطیف نمـوده و اطلاع رسانی و بیان حقایق در قـالب وبـلاگ می پردازد و نوع بیـان مشکـلات توسـط ایشان قابل قبول و توجیه پذیرتر می نماید و از این حیث می توان کار او را هنرمندانه تلقی و او را هنرمند نامید . وبلاگ نویس متعهد و با اخلاق می تواند با رعایت اصول حرفه ای و با زیرکی مطالبات خود و همکاران در فضای مجازی را به گوش مسئولین رسانده و احقاق حق نماید بدون اینکه خود را در مظان اتهام تخریب و قانون شکنی قرار داده و منافع صنفی را به خطر اندازد .

 

 

وبلاگ نویس با جسارت و شهامت ، افکار و اندیشۀ خود را در معرض انتقاد و قضاوت دیگران قرار می دهد که حاصل آن می توان باعث رشد فکری و بصیرت باشد . وبلاگ نویس اهل قلم از این توانمندی با پشتوانۀ علمی و حقوقی ای که دارد می تواند هنرمندانه مشکلات حرفه ای را با ظرافت و ملاحت تمام به چالش کشیده و با واژگان اخلاقی در خدمت حوزۀ سردفتری باشد . آری ، به زعم حقیر این موهبتی است الهی که خداوند به وبلاگ نویس متعهد عطا نموده است که در پرتو ذوق و قلم خود به نوعی خود را وکیل معنوی همکاران خود احساس و در جهت احقاق حق ایشان گام برمی دارد و این ویژگی او را از سایر افراد بی تفاوت متمایز و به عنصری تأثیرگذار بدل می نماید و البته در انجام این رسالت خطیر گاه نامهربانی و ناملایمات به جان می خرد و مصداق این بیت می شود که :

آنکه در این بزم مقرب تر است                   جام بلا بیشترش می دهند

در پایان سخن کوتاه می کنم . امیدوارم که با برگزاری این محافل و استفاده از این فرصت ها و با استعانت از حضرت حق و عنایت ائمۀ اطهار (ع) در سال همدلی و همزبانی در رفع مشکلات و موانع حوزۀ سردفتری طرحی نو دراندازیم . والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته . صلوات بفرستید (صلوات حضار )

 

 

بنچاق