پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

با حضور دکتر تویسرکانی معاون قوه قضائیه: مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان فارس معرفی گردید

با حضور دکتر تویسرکانی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، مسئولان و مدیران قضایی و اجرایی استان، مهدی اقبال به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان فارس معرفی گردید.
دو شنبه 11 خرداد 1394
1891

 

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دکتر تویسرکانی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس  با بیان اینکه اجرای حق و عدل در جامعه از اهداف انبیا و اولیای الهی و همچنین انقلاب اسلامی بوده است گفت: لازمه اجرای عدل در جامعه توجه و دقت به وظایف است و با توجه به اینکه امروز کشورمان در یک مقطع حساس قرار دارد و توطئه های پیدا و پنهان مستکبران و تهدیدات آنان را پیش رو داریم بیش از پیش نیازمند توجه به وظایف و تکالیف خود می باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اجرای دقیق سیاست های مقام معظم رهبری که در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... تبیین گردیده است گفت: اقدامات ما نیازمند نقشه راه است و باید ضمن برنامه ریزی دقیق، نقطه هدف و مطلوب را بدانیم.

رئیس سازمان ثبت با اشاره به اینکه باید همواره با یک نگاه نو و تحول گرایانه به سمتی رویم که با امکانات و هزینه کمتر ، اقدامات بیشتری انجام گیرد تا بهره وری در سازمان افزایش یابد افزود: لازمه این کار سیاست گذاری و برنامه ریزی در استفاده از منابع و همچنین نظارت و کنترل بر اجرای امور است.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمانی است که با تمامی اقشار جامعه در ارتباط است و می تواند در جلوگیری از تضییع حقوق قانونی افراد جامعه نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت : خوشبختانه امروز با ترسیم سیاست های صحیح و راهبردهای کارآمد در همه بخش های سازمان و همچنین استفاده از فناوری های نوین و بکارگیری سامانه های الکترونیکی قدم های خوبی برداشته شده است و به نقطه ای رسیده ایم که رضایت مراجعان را فراهم کرده ایم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر اینکه هم اکنون در حوزه حذف مکاتبات کاغذی، کاهش هزینه وارده به متقاضیان، کاهش رفت و آمدهای زاید شهری، کاهش هزینه های پنهان و ... اقدامات بسیار خوبی حاصل شده است افزود: ساده سازی و تسهیل امور مربوط به مراجعان و کاهش ده ها میلیون مراجعه کننده به ادارات ثبت با بکار گیری تکنولوژی و علوم روز از نتایج برنامه ریزی های صحیح در این سازمان می باشد.

معاون قوه قضائیه افزود: در حال حاضر با استفاده از فناوری های بکار گرفته  شده در سازمان ثبت، عملکرد تمامی همکاران در سراسر کشور به صورت روزانه قابل رصد کردن است و این ویژگی ضمن شناخت آسیب ها می تواند به شفاف سازی امور و ارتقای سلامت اداری کمک نماید.

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم توجه دستگاههای متولی زمین در حفاظت از اراضی ملی تاکید کرد و گفت: عدم انجام وظایف مصوب برخی دستگاهها عامل مهمی در افزایش زمین خواری بوده است.

تویسرکانی از دستگاههای متولی زمین خواست با انجام صحیح تکالیف قانونی خود کمک نمایند تا مجموعه املاک استانها در سیستم کاداستر جانمایی و تثبیت گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه نزدیک به 30 میلیون پرونده ثبتی در ادارات ثبت و بیش از 300میلیون سابقه در دفاتر اسناد رسمی وجود دارد گفت: ایجاد آرشیو الکترونیکی و کاهش وابستگی به گردش پرونده ها و حذف کاغذ در ادارات ثبتی یکی از برنامه های مهم و بزرگ این سازمان است که اجرای آن علاوه بر شفاف سازی امور و ارتقای سلامت اداری، باعث تسهیل در ارائه خدمات به متقاضیان وافزایش سطح رضایتمندی آنان خواهد شد.

در پایان این مراسم از خدمات عبد الحسین رامشی مدیر کل سابق ثبت استان فارس قدردانی شد.  

سایت سازمان ثبت