پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

انتخابات کانون قم ، دیرهنگامی تأثیرگذار

کلان شهر قم به واسطه مرکزیت فقهی و حقوقی نمی تواند در نظر کاتبین بالعدل کم اهمیت جلوه کُند و نقش سیاسی آن در گستره ی سیاسی کشور نیز آشکار است . نزدیکی به مرکزسیاسی کشورو ارتباط وسیعی که در این رابطه موجود است و همچنین ارتباط جامعه سردفتری این شهر با کانون مرکز نیز بر اهمیت کانونی که در استان قم میخواهد تشکیل شود می افزاید .
دو شنبه 18 خرداد 1394
2090

 

 

به نام خدا

 

انتخابات کانون قم ، دیرهنگامی تأثیرگذار *

 

نویسنده : آقای علی امینی ، سردفتر اسناد رسمی 27 قم ، صاحب وبلاگ "دفترخانه" و وبسایت "عدل نویس"

 

 

کلان شهر قم به واسطه مرکزیت فقهی و حقوقی نمی تواند در نظر کاتبین بالعدل کم اهمیت جلوه کُند و نقش سیاسی آن در گستره ی سیاسی کشور نیز آشکار است . نزدیکی به مرکزسیاسی کشورو ارتباط وسیعی که در این رابطه موجود است و همچنین ارتباط جامعه سردفتری این شهر با کانون مرکز نیز بر اهمیت کانونی که در استان قم میخواهد تشکیل شود می افزاید .

 

حسب آگاهی نگارنده بر موضوع ، اراده و تلاش برای تشکیل کانون سردفتران و دفتریاران استان قم از سوی سازمان محترم ثبت اسناد و املاک کشور، اداره محترم کل ثبت استان مقدس قم و کانون محترم تهران از مدتها پیش وجود داشته و در سطح استان نیز دلسوزان و دغدغه مندان برای تشکیل کانون قم در تلاش بوده اند .

 

کانون قم گرچه بعد از کانون محترم برخی استان ها که از اهمیت و جایگاه خاصی به خاطر گستردگی برخوردارند تشکیل می شود ولی به جهت دلایل موجز ذکر شده و به شرط رعایت و دربرداشتن شرایطی می تواند مقام ویژه ای یافته و در جهت اعتلای جایگاه دفاتر اسناد و رفع معضلات و مشکلات قانونی و صنفی موجود و پیش رو مؤثر واقع شود .

: باور هدفمند به لزوم اعتلای جایگاه و شأن دفاتر اسناد رسمی و دفاع از حیثیت قانونی و اجتماعی آن

: شناخت لازم و کافی از وضعیت و مشکلات موجود در دفاتر

: آگاهی و تسلط لازم بر قوانین موضوعه مرتبط با دفاتر اسناد رسمی

: اعتقاد راسخ به تعامل و همکاری با سازمان ها و دوایر مربوطه و سایر کانون ها در چهارچوب قانون و یافتن راه حل های مناسب در برابر فشارها ، تضییقات و رفتارهای غیر قانونی

: باور به خرد جمعی و روش دمکراتیک برای حل مسائل و ایجاد رابطه با سردفتران و دفتریاران

: شناخت واقعی از توانایی و مقدورات کانون مطابق مقررات و تلاش برای افزایش توانائی قانونی و اجتماعی

: اعتقاد راسخ به تساوی در برابر قانون و اجرای قوانین مرتبط و انجام نظارت قانونی و مساوی بر دفاتر اسناد رسمی

: وجود برنامه ای جامع و شفاف در نظر کاندیداهایی که چه به صورت جمعی یا فردی برای اهداف پیش گفته قصد ورود به کانون را دارند .

: اعتقاد راسخ به شفافیت بعد از انتخاب شدن و تشکیل کانون

: توانایی لازم جهت حفظ جایگاه دفاتر و کانون سردفتران و دفتریاران

: توانایی لزوم جهت ورود به مناسبات سیاسی و اجتماعی استان

و البته در نظر اهل فضل لیست بالا منحصر به موارد گفته شده نمی باشد .

 

 

 

اما آن چه بیشتر مورد نظر نگارنده بوده و با فرض وجود شرایط فوق در کاندیداهای حاضر مورد توجه می باشد حضور حداکثری سردفتران و دفتریاران استان در انتخابات و گزینش افراد توانمند ، بدون در نظر گرفتن سلایق و برداشت های

شخصی و گروهی و با هدف اعتلای جایگاه اجتماعی و علمی دفاتر اسناد رسمی ، دفاع از حیثیت دفاتر و حل مشکلات صنفی بوده و نباید تصور شود که با انتخاب اشخاص مورد نظر وظیفه انتخاب کننده به پایان رسیده بلکه دغدغه ها و خواست های فوق را تنها می توان از طریق همکاری و حضور دائم ، نظارت مستمر و پافشاری بر مطالبات به حق و قانونی جامه عمل پوشانیده و به منصه ی ظهور رساند .


 

* به واسطه عدم سرویس دهی سایت بلاگفا و عدم امکان انتشار در وبلاگ بدینوسیله مراتب تشکر و تقدیر خود از مدیریت محترم سایت وزین بنچاق جهت انتشارو انعکاس این نوشته خاضعانه تقدیم می دارم . 

 

 

به واسطه عدم سرویس دهی سایت بلاگفا و عدم امکان انتشار در وبلاگ بدینوسیله مراتب تشکر و تقدیر خود از مدیریت محترم سایت وزین بنچاق جهت انتشارو انعکاس این نوشته خاضعانه تقدیم می دارم .
ایمیل های واصله