پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رییس کل دادگستری هرمزگان: بهره گیری از ظرفیت بالقوه دفاتر اسناد رسمی از راهکارهای کاهش ورود پرونده به قوه قضاییه است

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به نقش مهم ثبت اسناد و املاک، گفت: بهره گیری از ظرفیت بالقوه دفاتر اسناد رسمی از راهکارهای موثر در کاهش ورود پرونده به قوه قضاییه است.
چهار شنبه 27 خرداد 1394
2528

 

 

حجت الاسلام محمدصادق اکبری در همایش سر دفتران و مدیران دفاتر ثبت اسناد و املاک هرمزگان اظهار داشت: با وجود اهمیت کار ثبت اسناد و املاک، تاکنون از این ظرفیت خوب استفاده نشده و بیشتر مردم نیز از آن بی اطلاع هستند.

وی افزود: این نتیجه کار دفاتر اسناد رسمی است که ورود پرونده و دعاوی و اختلافات را به قوه قضاییه و دادگستری کاهش و هزینه های تحمیلی بر بیت المال را به حداقل می رساند.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: اختلافات و دعاوی ملکی بخش اعظمی از پرونده های محاکم قضایی را تشکیل می دهند که اگر سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی از ظرفیت های موجود استفاده کنند و مردم نیز از این ظرفیت ها آگاه و آن را بکار بگیرند ، به طور چشمگیری پرونده ها در محاکم قضایی کاهش می یابد.

رییس کل دادگستری هرمزگان بیان داشت: با ثبت صحیح اسناد، مالکیت اشخاص تثبیت و تعدی و تجاوز به املاک شخص محدود می شود.

حجت الاسلام اکبری گفت: و چنانچه در صورت ثبت صحیح اسناد، تعدی صورت بگیرد دادگاه در زمان کوتاهی با استناد به اسناد صادره دفاتر اسناد رسمی حکمی صادر می کند که جلو تعدی را بگیرد.

وی ابراز داشت: باید به اطلاع همه مردم و مشاورین املاک برسد که تنها دعاوی محکمه پسند تلقی می شود که عنوان آن الزام به تنظیم سند رسمی باشد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: این مساله می تواند در ترویج فرهنگ مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی موثر واقع شود.

 

ایرنا