پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

نایب رییس شورای سردفتران اتحادیه اروپا خطاب به مولاوردی: شما تنها سردفتری هستید که چنین مسوولیت بزرگ سیاسی دارد

معاون امور اسناد سازمان ثبت، اسناد و املاک کشور، رییس و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران و هیات اتحادیه جهانی سردفتران با معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده دیدار کردند.
شنبه 17 مرداد 1394
2733

 

شهیندخت مولاوردی در این دیدار با بیان این که در دولت یازدهم ، سه معاون رییس جمهوری ، زن هستند، گفت: زنان در کشور ما در عرصه های مختلف فعال هستند و نقش موثر آنها در ایران به چشم می خورد.
وی در تشریح وظایف معاونت امور زنان افزود: وظیفه ما شناسایی مشکلات زنان و هماهنگی میان دستگاه ها، وزارت خانه ها و سازمان ها است بطوری که بعد از شناسایی مشکلات، ذهن تصمیم گیران کشور را نسبت به آن مشکل حساس می کنیم تا در جهت رفع آن قدم برداشته شود.
نایب رئیس شورای سردفتران اتحادیه اروپا، در این دیدار به مولاوردی گفت: هیچ سردفتری در دنیا چنین سمت سیاسی بالایی ندارد، به نظر من شما تنها سردفتری هستنید که چنین مسوولیت سیاسی بزرگی را بر عهده دارید.
پائولو پاسکوالیس افزود: در این سفر متوجه شدیم، نظام سردفتری ایران، سامان یافته است و دیدن این شرایط باعث شد پیشنهادها و راه های همکاری دوجانبه بیش تری به ذهن ما رسد. وی با تاکید بر این که هدف ما توسعه بخشی به این همکاری های دوجانبه است، ابراز امیدواری کرد این تعاملات ادامه یابد.
نایب رییس اتحادیه جهانی سردفتران نیز گفت: همه تلاش خود را برای پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران بکار می بندیم زیرا یقین داریم عضویت ایران در این اتحادیه می تواند موثر باشد.
ماریو موکولی افزود: در سفر به ایران متوجه شدم، بر خلاف تبلیغات نادرستی که در غرب صورت می گیرد، زنان نقش موثری در ایران دارند و در عرصه های مختلف فعالیت می کنند.
وی تاکید کرد پس از بازگشت از این سفر، این موضوع را برای هم وطنانم بازگو خواهم کرد.

** پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران و اعتبار اسناد رسمی
بر اساس این گزارش، در این نشست رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: اتحادیه جهانی سردفتران با هدف توسعه امنیت حقوقی و اجتماعی تشکیل شده است. پیوستن ایران به این اتحادیه به اسنادرسمی اعتبار بین المللی می بخشد.
محمدرضا دشتی اردکانی افزود: اکنون اسناد رسمی تنظیم شده در یک کشور عضو در اتحادیه اروپا در سراسر اتحادیه اروپا اعتبار دارد و پیوستن ایران به این اتحادیه باعث می شود، اسنادی که در دفاتر اسنادرسمی تنظیم می شود در کشورهای عضو اتحادیه جهانی سردفتران اعتبار داشته باشد.
به گفته وی، این موضوع باعث جذب سرمایه خارجی به کشور خواهد شد.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در ایران حضور سردفتران در مسئولیت های مختلف، به چشم می خورد که در راس آنها خانم مولاوردی قرار دارد. همچنین سردفترانی، در دیگر شهرهای کشور در سمت های مختلف اعم از مدیرکل، شهردار و فرماندار حضور دارند.
محمدمهدی انجم شعاع با اشاره به سفری که به منظور پیگیری و رایزنی با مسوولان اتحادیه جهانی سردفتران پیرامون الحاق ایران به اتحادیه جهانی سردفتران به ایتالیا داشته است، افزود: در این سفر علاوه بر اینکه با بخش های مختلف حوزه دفاتر اسنادرسمی ایتالیا آشنا شدیم، مسوولان این اتحادیه، اشتیاق زیادی به الحاق کانون سردفتران جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه جهانی سردفتران داشتند.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اصلاح قانون دفاتر اسنادرسمی در مجلس مطرح است که هم اکنون در مراحل پیگیری برای تصویب آن هستیم که امیدواریم با تصویب آن مسائل داخلی و بین المللی تطبیق بیشتری پیدا کنند.
انجم شعاع با بیان اینکه این ارتباط را به فال نیک می گیریم، افزود: به دلیل روابط خوب ایران با ایتالیا انتظار داریم، با همکاری دوستانه زمینه الحاق کانون سردفتران ایران به اتحادیه جهانی سردفتران فراهم شود.

ایرنا