پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

تقاضای چهار کشور برای بازدید از پیشرفت های ثبتی ایران

رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: مراکش، روسیه، الجزایر و فرانسه برای بازدید از پیشرفت های ایران در حوزه ثبتی اعلام آمادگی کرده و نمایندگان این کشورها طی چند ماه آینده به ایران می آیند.
چهار شنبه 21 مرداد 1394
2606

 

محمدرضا دشتی اردکانی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: نمایندگان اتحادیه جهانی اروپا و سردفتران ایتالیا که چند روز گذشته به ایران سفر کرده بودند، در گفته ها و نوشته های خود اعلام کردند که پیشرفت ایران در حوزه ثبت سند رسمی مافوق تصورشان بوده و پیشرفت ایران در حوزه ثبت شرکت ها و دفاتر اسناد رسمی بسیار قابل توجه است.
وی گفت: آنها قول دادند پس از بازگشت، اقدامات ایران را در حوزه ثبت سند رسمی بویژه در سه تا چهار سال گذشته به اطلاع مقامات حقوقی و ثبتی خود برسانند.
رییس کانون سردفتران و دفتریاران همچنین از تقاضای مقامات حقوقی و ثبتی برای بازدید از پیشرفت ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه ثبت اسناد خبر داد و گفت: مراکش، روسیه، الجزایر و فرانسه برای بازدید از پیشرفت های ایران در حوزه ثبتی اعلام آمادگی کردند و نمایندگان این کشورها طی چند ماه آینده به ایران می آیند.
وی با بیان اینکه اتحادیه جهانی سردفتران متشکل از 87 کشور است، افزود: تا قبل از توافق هسته ای جلسات مختلفی را برگزار و کشورهای مختلفی را برای بازدید از پیشرفت های ثبتی در ایران دعوت کرده بودیم اما خیلی مایل نبودند به ایران بیایند.
دشتی اردکانی گفت: اما با به نتیجه رسیدن توافق هسته ای، کشورهای مختلف تقاضای بازدید از حوزه ثبت رسمی در ایران را دارند که اخیرا نیز نمایندگانی از اتحادیه جهانی و کانون سردفتران ایتالیا در ایران حضور یافتند و از مراحل ثبت سند رسمی و ثبت شرکت ها بازدید کردند.
به گفته وی، مقامات اتحادیه جهانی سردفتران و کانون سردفتران ایتالیا در این بازدید از پیشرفت های ایران در حوزه ثبت الکترونیک اسناد بسیار تعجب کردند و اعلام کردند در بین 87 کشور عضو اتحادیه جهانی، تعداد زیادی از کشورها هنوز در ابتدای این راه هستند.
رییس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: ثبت اسناد در ایران تا حدود 95 درصد الکترونیکی شده و فقط پنج درصد باقی مانده که با برنامه های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران، تا پایان سال به 100 درصد می رسد.

ایرنا