پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: حق‌التحریر دفاتر اسناد یک سوم مبلغ دریافتی در مشاوران املاک است/ سال گذشته 16 محصول ایرانی ثبت بین‌المللی شده است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به دریافت سه برابری حق‌العمل توسط مشاوران املاک در قیاس با دفاتر اسناد گفت: امروزه میزان حق‌التحریر دفاتر در زیر سند چاپ می‌شود.
دو شنبه 26 مرداد 1394
1025

 

 

احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه سومین اجلاس کمیته هماهنگی حقوق مالکیت صنعتی اکو در جمع خبرنگاران درخصوص ثبت اختراعات و علایم تجاری گفت: در حوزه ثبت اختراعات تمامی موانع قانونی از میان برداشته و الحاق معاهده ثبت اختراعات انجام شده است و اکنون زمینه برای ثبت بین‌المللی اختراعات فراهم شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته حدود 16 محصول جمهوری اسلامی ثبت بین‌المللی شده است به گونه‌ای که بسیاری نقوش فرش‌های ما که بازار خوبی در دیگر کشورها داشته ثبت بین‌المللی شده است و امکان تقلب درمورد آنها از بین رفته است.

تویسرکانی تصریح کرد: به هر حال صنایع دستی، فرش و محصولات کشاورزی ما در گذشته مورد تقلب قرار می‌گرفت و اکنون از آنجا که توسعه و تبادلات اقتصادی تسهیل خواهد شد طبعاً باید همه ظرفیت‌های قانونی را به کار بگیریم تا از محصولات جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت‌های صنعتی و تکنیکی کشورمان سوء استفاده نشود.

وی تاکید کرد: در سازمان ثبت که مسئول تعیین تعرفه و نظارت و حق‌التحریر دفاتر ثبت است بررسی‌های دقیق صورت گرفته است و تعرفه‌های جدید ابلاغ شده و با بررسی‌ها مشخص شده است که میزان تعرفه‌های دفاتر کمتر از ثلث مبالغی است که در بنگاه‌های معاملات ملکی از اشخاص دریافت می‌شود بنابراین تعدیلی را در حق‌التحریرهای دفاتر انجام دادیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اکنون در سیستم ثبت الکترونیکی ثبت اسناد به شکل اتوماتیک میزان حق‌التحریر و مبلغی که طرفین معامله باید پرداخت کنند در زیر سند چاپ می‌‌شود بنابراین مردم دقیقا همان مبلغ را پرداخت کنند و چنانچه از آنها مبلغ اضافه درخواست شد به ما مراجعه کنند تا با متخلف برخورد جدی صورت گیرد.

تویسرکانی تصریح کرد: از آنجا که براساس قانون هر 4 سال یکبار باید تعرفه‌ای تایید و ابلاغ شود ما محدودیت قانونی برای تغییر تعرفه‌ها داشتیم بنابراین تعرفه‌ها برای 4 سال ثابت می‌ماند بنابراین در تعرفه‌های جدید سعی کردیم نسبت به گذشته میزان تورم ایجاد شده را در حق‌التحریرها لحاظ کنیم.

خبرگزاری فارس