پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

در دیدار معاون قوه قضائیه با رئیس کانون سردفتران سوئیس عنوان شد نظام سردفتری جمهوری اسلامی ایران پیشرفته تر از سوئیس است

رئیس کانون سردفتران کشور سوئیس در دیدار با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نظام سردفتری جمهوری اسلامی ایران را پیشرفته تر از سوئیس عنوان کرد.
سه شنبه 21 مهر 1394
3011

 

احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در دیدار با ضمن تبیین جایگاه سردفتری در ایران خاطر نشان کرد: طی دهها سال فعالیت دفاتر اسناد رسمی در ایران، اسناد تنظیمی بر روی اوراق بهادار و به صورت دستنویس صادر می شد که این امر مشکلات و آسیب های گوناگونی را ایجاد می کرد. به همین دلیل و به منظور شفافیت عملکرد در این حوزه و ارتقاء سطح ارائه خدمات به متقاضیان، سازمان ثبت به تولید و استقرار سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی اقدام کرد.
 
معاون قوه قضاییه تصریح کرد: هم اکنون با اجرایی شدن ثبت الکترونیک اسناد در ایران، تنظیم و صدور تمامی اسناد رسمی و همچنین استعلامات و صدور خلاصه معاملات در دفاتر اسناد رسمی، از طریق سامانه و به صورت الکترونیکی و متمرکز انجام می پذیرد و این سیستم  باعث شفاف سازی در میلیونها سند رسمی، حذف دهها میلیون اوراق بهادار، امکان نظارت و گزارش گیری برخط، انضباط مالی در نقل و انتقالات ، ایجاد شفافیت لازم در درآمدهای وصولی، تمرکز اطلاعات پرداختی، حذف هزینه های ناشی از تردد میلیونها مراجعه حضوری متقاضیان خدمت و تسهیل در فرآیندهای ارائه خدمات شده است.
 
وی بکارگیری فناوری‌های روز در ثبت اسناد، احراز هویت افراد به صورت برخط، ارسال پیامک به متعاملین در هنگام انجام معامله در دفاتر اسناد رسمی، تصدیق اصالت اسناد از طریق پورتال سازمان را بخشی از تغییرات صورت گرفته در حوزه دفاتر اسناد رسمی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
 
همچنين دشتي اردكاني، رييس كانون سردفتران و دفترياران درخصوص حوزه سردفتري و جايگاه سردفتري در نظام حقوقي كشورمان به ارائه توضيحاتي پرداخت و گفت :  الكترونيكي شدن صدور اسناد در ايران و بهره گيري از دانش روز در اين حوزه، ده‌ها میلیون مراجعه در سراسر کشور را کاهش داده است طوري كه خارج شدن از يك سيستم بسيار سنتي مشهود است.
 
ریچارد رودریگز رييس كانون سردفتران سوييس نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با دکتر تويسركاني و دشتي اردكاني درخصوص نقش سند رسمي در سوييس مطالبي را مطرح كرد.
 
همچنين وي درخصوص تحولات در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ايران و الكترونيكي شدن در حوزه اسناد رسمي در ايران ابراز خوشحالي نمود و گفت نظام سردفتري ایران به مراتب پيشرفته تر از نظام سردفتري سوييس است.
میزان