پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

ثبت احوال ساختن زیرساخت های استقرار دولت الکترونیک را فراهم کند/ صدور کارت هوشمند ملی تا پایان سال97

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از ارائه برنامه استقرار دولت الکترونیک توسط سازمان ثبت احوال خبر داد.
سه شنبه 21 مهر 1394
3809

 

امیر خجسته با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از سازمان ثبت احوال کشور که امروز سه شنبه (21 مهر) انجام گرفت و ضمن حمایت از این سازمان، گفت: جایگاه ثبت احوال در کشور و دولت ناشناخته است، از این رو لازم است تا دولت با حساسیت و توجه بیشتری جایگاه ثبت احوال را تعیین کند.

 

ثبت احوال ساختن زیرساخت های استقرار دولت الکترونیک را فراهم کند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استقرار دولت الکترونیک یکی از نیازهای اساسی جامعه است به شکلی که در آینده تمامی خدمات باید از این طریق تامین گردد و سازمان ثبت احوال نهادی است که باید زیرساخت های این مهم را فراهم سازد، اگرچه تاکنون هم گام های بلندی در این زمینه برداشته است.

خجسته ضمن اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال با پوشش صد در صدی خدمات می تواند نیازهای بسیاری از مردم را برطرف سازد، گفت: کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از سازمان ثبت احوال انتظار و درخواست دارد تا طی برنامه ای مدون شرایط را برای دولت الکترونیک فراهم سازد.

وی یادآور شد: مجلس در برنامه ششم توسعه و برنامه بودجه سال 95 اقدامات لازم برای تامین اعتبارات لازم سازمان ثبت احوال را انجام خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم اتصال 160 هزار مرکز از سطح کشور به پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال و 122 و آرشیو 100 میلیون سند سازمان را ارزنده دانست و گفت: امید می رود سازمان های دیگر نیز هر چه سریعتر به پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال متصل شوند تا بتوان شرایط دولت الکترونیک را در تمامی کشور جاری کرد.

 

وزارت کشور وضعیت حقوقی کاکنان ثبت احوال را ساماندهی کند

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نهم ضمن اشاره به پایین بودن حقوق و مزایای کارکنان سازمان ثبت احوال، گفت: وزارت کشور بهتر است در این زمینه ورود پیدا کند و وضعیت حقوقی سازمان های خود را ساماندهی کند.

 

افزایش 2.7 درصد ثبت ازدواج و 9.3 درصد طلاق در کشور

سید علیرضا آوائی ریاست سازمان ثبت احوال کشور در جریان بازدید کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از این سازمان به ارائه آماری در خصوص جمعیت، میزان ازدواج و طلاق در کشور اشاره کرد و گفت:  بر اساس آمار سازمان ثبت احوال تا پایان شهریور ماه سال 94 جمعیت کل کشور 79201 هزار نفر اعلام شده است که بر این اساس نرخ رشد جمعیت نیز 1.56 درصد است،استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بیشترین جمعیت و ثبت و استان های گیلان، مازندران و مرکزی کمترین جمعیت و میزات ثبتی را شامل می شوند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه نرخ ثبت ازدواج در کل کشور 9.3 درصد در هزار است، گفت: این میزان 2.7 درصد نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، استان های خراسان جنوبی، اردبیل و کهکیلیویه و بیراحمد بیشترین ثبت ازدوام و استان های تهران، البرز و سیستان و بلوچستان کمترین ثبت ازدواج را داشته اند، در حقیقت میانگین سن ازدواج در کشور 28 سال و 3ماه در آقایان و 23 سال و 6 ماه در خانم هاست.

وی با اشاره به اینکه میانگین طلاق در کشور 9.3 درصد افزایش نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، گفت: استان های خراسان رضوی، گیلان و قم بیشترین طلاق و استان های سیستان و بلوچستان، یزد، ایلام و چهارمحال و بختیاری کمترین آمار طلاق را شامل می شوند، میانگین سن طلاق نیز در کشور 35 سال و 4 ماه در آقایان و 30 سال و 5 ماه در خانم هاست.

آوائی تصریح کرد: بیشترین نسبت ازدواج به طلاق را استان های سیستان و بلوچستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری و کمترین میزان ازدواج به طلاق مربوط به استان های تهران، البرز و گیلان است.

 

صدور کارت هوشمن ملی 60 میلیون ایرانی تا پایان سال 97

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ضمن اشاره به پروژه صدور کارت هوشمند ملی، گفت:  در صورت تامین اعتبارات تا پایان سال 97 پروژه 60 میلیونی صدور کارت هوشمند ملی به پایان خواهد رسید البته تاکنون برای 3 میلیون نفر صادر شده است که تا پایان سال جاری به 7 میلیون نفر خواهد رسید.

وی از انجام کارهای موازی سایر سازمان ها با سازمان ثبت احوال گلایه کرد و گفت: انتظار می رود مجلس در این زمینه ورود پیدا کند و از اجرای طرح های موازی با طرح هوشمند ملی ممانعت کند.

آوائی ضمن اشاره به توسعه اقدامات سازمان ثبت احوال گفت: امروزه در تمامی بیمارستان ها مامورین ثبت احوال برای ثبت ولادت مستقر شده اند، البتده تعدادی از آرامستان ها نیز به پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال متصل هستند

 

بخش خصوصی به کمک سازمان ثبت احوال بیاید

معاونین سازمان ثبت احوال نیز در این بازدید با اشاره به امنیت اسناد در ثبت احوال و توجه سازمان به مشکل اقشار بدون هویت، از نمایندگان کمیسیون شوراهای مجلس درخواست کردند: شرایط برای کمک بخش خصوصی به سازمان ثبت احوال فراهم شود. /

خانه ملت