به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس پلیس فتا همدان گفت: در پی مراجعه متعدد شهروندان مبنی بر هک شدن تلفن همراه و انتشار اطلاعات و تصاویر شخصی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات مشخص شد افراد سودجو با شناسایی طعمه خود و ارسال پیامکی به نام شرکت تلگرام مبنی بر اینکه 'برای جلوگیری از هک شدن تلگرام و سرقت اطلاعات شخصی خود پیامکی حاوی کد دستوری برای شما ارسال خواهد شد، که با ارسال این کد دستوری برای ما از هک شدن تلگرام خود جلوگیری کنید'که به محض ارسال کد برای شماره مورد نظر، تلگرام شخص قربانی هک شده و هکر به کلیه اطلاعات از جمله تصاویر، فیلمها، مخاطبین، لیست دوستان و دیگر اطلاعات دسترسی پیدا خواهد کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: هکرها با دسترسی به اطلاعات شخصی قربانی و با تهدید به انتشار آنها انواع سوء استفاده ها از جمله اخاذی و پیشنهادهای نامشروع را انجام می دهند.

سرهنگ امینی از شهروندان خواست: ضمن هوشیاری در استفاده از شبکه های اجتماعی با ارتقای سواد رسانه ای خود در دام اینگونه شیادان گرفتار نشوند.

واضافه کرد: دارندگان نرم افزار تلگرام در صورت مواجهه با چنین مواردی مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش یا با شماره تلفن 0812182674 تماس حاصل نمایند.