پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: امضای الکترونیک تخلفات را کاهش می دهد

رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: امضای الکترونیک در کاهش تخلفات بسیار مؤثر و این طرح در حال اجرایی شدن است.
شنبه 16 آبان 1394
4034

 

احمد تویسرکانی شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست با مسئولان محمودآباد، امضای الکترونیک را در کاهش تخلفات بسیار مؤثر دانست و با اعلام اینکه همه مسئولین ثبت دارای امضا الکترونیک هستند اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در تنظیم اسناد، هویت دقیق اشخاص است که با امضای الکترونیک این امر محقق می‌شود.

وی حذف مکاتبات فیزیکی را نتیجه دیگر امضای الکترونیک اعلام کرد و افزود: در حوزه فرآیندهای ثبتی حذف مکاتبات فیزیکی و تبادل اطلاعات بجای استفاده از کاغذ از طریق فضای مجازی نیاز به تجهیز همه مقامات و مسئولان به امضای الکترونیک دارد که در سازمان ثبت‌اسناد و املاک این اتفاق افتاد و تقریباً تمام سردفتران و مدیران ثبت به امضای الکترونیک مجهز هستند.

تویسرکانی با اعلام تشکیل کمیته‌ای دراستان برای بررسی مشکلات بنیاد علوی اظهار داشت: مشکلات و موانع بنیاد علوی در حوزه تملک وتعرضات مطرح و کمیته‌ای دراستان تشکیل خواهد شد و با تعاملات با مجموعه دستگاه‌های متولی در حوزه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان این مشکل حل شود.

رئیس سازمان ثبت‌اسناد با تأکید براینکه هیچ محدودیتی برای رسیدگی به تخلفات نداریم اظهار داشت: قطعاً توصیه ما این است از تخلفات دانه‌درشت‌ها شروع کنیم.

وی اعلان تخلف را وظیفه دستگاه‌های دیگر دانست وبیان داشت: مطابق قانون اعلان شکایت و متولی حفظ کاربری طبیعی، اراضی و باغات، جهاد کشاورزی،اداره اراضی و منابع طبیعی هستند در قوه قضاییه هیچ خط قرمزی وجود ندارد و آنچه به آن اقدام و پیگیری می‌شود اعلام شکایت‌هایی است که گاهی از طرف اشخاص و یامتولیان امور می‌شود.

خبرگزاری مهر