پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

شبکه جامع « شمیم» در مازندران راه اندازی شد

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان مازندران از راه‌اندازی شبکه جامع تحدید حدود مالکیت‌ها یا شبکه مالکیت یکپارچه ملک « شمیم» در استان خبر داد.
سه شنبه 19 آبان 1394
6078

 

به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت‌اسناد و املاک مازندران، محمدحسن بهادر گفت: راه‌اندازی شبکه جامع تحدید حدود مالکیت‌ها یا به‌عبارت‌دیگر شبکه مالکیت یکپارچه ملک که به‌اختصار شمیم نامیده می‌شود از اهداف مهم سازمان ثبت‌اسناد و املاک جهت تثبیت صحیح‌تر املاک در سراسر کشور است و این شبکه برای تثبیت املاک با استفاده از روش RT K در نقشه‌برداری و تعیین موقعیت‌های دقیق در شرایط مناسب که دقت آن به ۲.۵ تا ۵ سانتی‌متر می‌رسد دارای کاربرد است.

وی افزود: در حال حاضر ایستگاه ثبت کلاردشت با نصب آنتن و دستگاه گیرنده دائم تعیین موقعیت ماهواره‌ای، علاوه بر استفاده ماهواره‌ای این منطقه جهت پوشش ماهواره‌ای استان‌های تهران و البرز راه‌اندازی شده است.

بهادر تصریح کرد: از مزیت‌های مهم استفاده از شبکه شمیم با استفاده از روش RT K  نسبت به شبکه ماهواره‌ای دیگر این است که اکثر تثبیت جانمایی‌های املاک با دقت بالا صورت می‌پذیرد که این امر باعث جامع‌تر شدن و دقت بیشتر بانک جامع املاک و کاداستر می‌گردد.

این مسئول جلوگیری از تداخل املاک و استقرار صحیح پلاک در موقعیت جهانی را از دیگرویژگیهای مهم این شبکه بیان کرد و خاطرنشان کرد: این امر مانع از تجاوز و تعارض املاک خواهد شد و استفاده از این شبکه در جهت تثبیت املاک به‌عنوان یکی از ارکان مهم پدافند غیرعامل محسوب خواهد شد، چراکه در مواقع بحرانی نظیر سیل، زلزله و جنگ با از بین رفتن حد و فاصل املاک مجدداً  می‌توان آن را احیاء کرد و از ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد و با استفاده از این روش می‌توان به اطلاعات و داده‌ها اطمینان بیشتری کرد.

گفتنی است در آینده نزدیک نیز ۱۷ ایستگاه ثابت دیگر در استان مازندران برای تعیین موقعیت ماهواره‌ای راه‌اندازی می‌شود.

خبرگزاری مهر