پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

معاون سیاسی دادستان کل کشور مطرح کرد ضرورت رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایام انتخابات

بختیاری بر ضرورت رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایام انتخابات تأکید کرد.
جمعه 6 آذر 1394
4893

 

سید مرتضی بختیاری در جمع دادستان های سراسر استان یزد اظهار داشت: آرامش و امنیت، مهمترین اصل برگزاری یک انتخابات خوب و با شکوه است و دستگاه قضایی باید با رصد کامل مسائل حاشیه انتخابات و به ویژه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از امنیت و آرامش انتخابات صیانت کند.

وی تصریح کرد: عده‌ای با خیال اینکه جرائم در فضای مجازی قابل رصد نیست،  تبلبغات زودرس یا فضای اتهام و تخریب را علیه سایر نامزدها و داوطلبان شرکت در انتخابات ایجاد می کنند که این کار بیش از همه به اعتماد مردم لطمه می زند.

این مقام قضایی بر برخورد قاطع با مجرمین جرائم فضای مجازی و سایبری تأکید کرد و بیان داشت : ضمن صیانت از انتخابات و مقابله با برهم زنندگان آرامش انتخابات ، صیانت از آراء مردم به عنوان یک حق الناس بر عهده ماست و نباید اجازه دهیم تا حاشیه هایی آراء مردم را تحت الشعاع  قرار دهد.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور ، حضور پر رنگ و اثر بخش دادستان ها را در شوراهای تأمین و شوراهای اداری شهرستان ها خواستار شد و ابراز داشت : باید از باب نُصح و نصحیت نسبت به هرگونه اقدامی که شائبه  استفاده از امکانات دولتی ایجاد می کند به مسئولان هشدار داد و با یادآوری قوانین از اشتباهاتی که ناخواسته سبب ساز وقوع جرائم می شود پیشگیری کرد.

بختیاری تأکید کرد:  باید به گونه ای عمل کرد تا نه حقی از نظام تضییع شود و نه حقی از داوطلبین که با نیت خدمت به نظام وارد گود انتخابات شده اند.

شایان ذکر است در این جلسه دادستان های استان یزد پیرامون مسائل مرتبط با انتخابات و همچنین قانون آیین دادرسی جدید سئوالاتی را مطرح کردند.

خبرگزاری میزان