پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواستار شد ضرورت تسری برخی قوانین دفاتر اسناد رسمی به دفاتر ازدواج و طلاق

تویسرکانی خواستار تسّری برخی قوانین دفاتر اسناد رسمی به دفاتر ازدواج و طلاق از جمله بیمه و تشکیل کانون شد.
جمعه 6 آذر 1394
3952

 

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به همدان با کارکنان اداره کل ثبت این استان، رؤسای واحدهای ثبتی و جامعه سردفتران اسناد رسمی این دیدار و گفت‌وگو کرد.

 
احمد تویسرکانی در این دیدار ثبت مالکیت را امری حاکمیتی دانست و گفت: افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش معاملات نیاز به ثبت رسمی را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است و بندهای 66 و 67 سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه بدرستی گویای حساسیت این موضوع است.
 
وی سازمان ثبت اسناد را سازمانی در حال گذار خواند و افزود: شیوه های سنتی دیگر نمی تواند پاسخگوی نیاز امروز باشد و خوشبختانه در حال حاضر با همت و تلاش همکاران و مساعدت های صورت گرفته در استفاده از شیوه های نوین ، دورنمای روشنی برای سازمان تبیین شده که توانسته اقبال عمومی را به همراه داشته باشد.
 
معاون قوه قضاییه خاطر نشان ساخت: در ابتدای راه ، بسیاری با تردید به عملی کردن این حرکت بزرگ در استفاده از فناوری های نوین نگاه می کردند اما امروز خود آن افراد به عملی شدن این تحولات اذعان دارند.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با اعتماد ایجاد شده در میان مردم و اهتمام جدی تر همکاران باید با سرعت، دقت، سلامت و شفافیت پاسخگوی مردم باشیم و تمامی ارکان سازمان در اهتمام به این امور باید بسیج شوند تا مردم با هزینه کمتر و سرعت بیشتر از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره مند شوند.
 
وی استان همدان را از استان های دارای اولویت برای سازمان برشمرد و گفت: ما در قانون جامع کاداستر برای تحدید حدود مالکیت ها دارای الزام قانونی هستیم و در این راستا استان همدان دومین استان کشور است که ایستگاه های ماهواره ای و فناوری های مورد نیاز در آن نصب شده است و امیدواریم شاهد اجرای کاداستر جامع در کشور و به نحو خاص در استان همدان باشیم .
 
معاون قوه قضاییه افزود: با توجه به گزارشات نهادهای نظارتی و به ویژه کمیته جعل شورای عالی امنیت ملی، امروز با قاطعیت می توانیم بگوییم با بکارگیری فناوری های نوین دیگر شاهد حتی یک مورد صدور سند معارض نخواهیم بود زیرا زمینه و بستر بروز جعل و فساد در این رابطه از بین رفته است.
 
تویسرکانی با ابراز رضایت از عملکرد دفاتر اسناد رسمی گفت: با اقدامات صورت گرفته امروز شاهدیم که دفاتر اسناد رسمی از حالت جزیره ای که در گذشته داشته ، خارج و دارای انسجام و استحکام مطلوبی می باشند و شفاف سازی خدمات و تولید آمار دقیق و قابل استناد نتیجه این انسجام است.
 
وی افزود: در استان همدان باید به فوریت کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی تشکیل شود و شاهد تسریع در برگزاری انتخابات ظرف چند ماه آینده باشیم.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور خواستار توجه بیشتر به دفاتر ازدواج و طلاق شد و خاطر نشان ساخت: در زمینه دفاتر ازدواج و طلاق شاهد خلاء قانونی در ادوار گذشته هستیم و چون این مقوله با اعتقادات مردم در ارتباط است لذا در برخی موارد از ضوابط و مقررات اداری معاف بوده اند که  البته در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و باید با آرامش پیش برویم.
 
وی خواستار تسّری برخی قوانین دفاتر اسناد رسمی به دفاتر ازدواج و طلاق از جمله  بیمه و تشکیل کانون در دفاتر ازدواج و طلاق شد و گفت: البته در این راستا طرحی در مجلس در دست بررسی است که در قوه قضاییه مورد بررسی دقیق  قرار گرفته است و امیدواریم این اصلاحیه قانون به نتیجه برسد.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور پس از این دیدار  از قسمت های مختلف اداره کل ثبت اسناد و املاک استان همدان بازدید و از نزدیک روند امور و فعالیت های انجام شده را مورد بررسی قرار داد.
خبرگزاری میزان