پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

فعال تر شدن شورای عالی فضای مجازی/ تصویب آیین دادرسی الکترونیکی

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری در خصوص خارج شدن از حالت انفعالی گفت: شورای عالی فضای مجازی در دوره جدید فعال تر است و شاهد برگزاری سه جلسه بودیم، در حالی که در دوره گذشته طی شش ماه هیچ جلسه ای برگزار نشد.
پنج شنبه 26 آذر 1394
4007

 

حجت الاسلام حمید شهریاری با اشاره به انحلال شوراهای موازی با فضای مجازی به ویژه شورای فناوری اطلاعات اظهار کرد: برای انحلال شورای فناوری اطلاعات هم مجلس و هم شورای عالی فضای مجازی می تواند ورود کند اما همه دست اندرکاران این اتفاق نظر را دارند اگر قرار باشد شورای فناوری اطلاعات بماند، باید با شرح وظایف متفاوت از گذشته داشته باشد.
وی بیان کرد: اگر قرار باشد تا نهادی جایگزین شورای فناوری اطلاعات باشد باید مجلس و شورای عالی فضای مجازی در این خصوص نظر دهند تا نهادی تاسیس شود و به نوعی جایگزین شورای فناوری اطلاعات باشد.


شهریاری با اشاره به شورای عالی اطلاع رسانی تصریح کرد: اگر بنا بر ادامه روند شورای عالی اطلاع رسانی باشد می تواند ذیل شورای عالی فضای مجازی قرار بگیرد. البته پیشنهادی در این خصوص مطرح شد که شورای عالی اطلاع رسانی همچون بنیاد ملی بازی های رایانه ای، تبدیل به مرکز ملی زبان و خط فارسی رایانه شود.


شهریاری گفت: 40 میلیارد تومان اعتبارات بخش فناوری اطلاعات است که از این رقم تنها 30 درصد آن جذب شده است و تا سه ماه آینده امیدواریم بقیه اعتبارات تامین شود.


معاون قوه قضاییه بااشاره به فیلترینگ تلگرام گفت: شایعات بسیاری در خصوص فیلترینگ در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نباید به این شایعات دامن زد. فیلترینگ تلگرام مربوط به شورای عالی فضای مجازی نیست و شورا باید در خصوص سیاست ها و طرح های کلان تصمیم گیری کند. امیدواریم یکی از طرح های کلان شورا ایجاد شبکه اجتماعی باشد.

خبرآنلاین