پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

پاسخ سر راست آقای تویسرکانی به سئوال انحرافی مجری تلویزیون : سئوال شما نادرست است !

سیمای جمهوری اسلامی ایران ، خواسته یا ناخواسته ، دانسته یا ندانسته ، در برنامه های مختلف خود ، اعم از مصاحبه ، مناظره و پرسش و پاسخ که یک طرف آن متولیان و مسئولین تنظیم سند رسمی هستند ، بی محابا به ترویج بی نظمی و تشویق مردم به گریز از سند رسمی می پردازد و آنجا هم که نمایندگان ناجا و اتحادیه ی مشاورین املاک حضور ندارند ، مجری برنامه ، جور ایشان را می کشد و با نادیده گرفتن نقش مهم و موثر دفاتر اسناد رسمی ، در سراسر کشور ، اصرار آنها را به ضرورت تنظیم رسمی ، دغدغه ی حق التحریر قلمداد می کند ! این بار اما ، جناب آقای دکتر احمد تویسرکانی ، ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، در دفاع جانانه از سند رسمی ، پاسخ خود را با این جمله آغاز کرد : سئوال شما نادرست است !
سه شنبه 15 دی 1394
5467

 

پاسخ سر راست آقای تویسرکانی به سئوال انحرافی مجری تلویزیون : سئوال شما نادرست است !

 

 

سیمای جمهوری اسلامی ایران ، خواسته یا ناخواسته ، دانسته یا ندانسته ، در برنامه های مختلف خود ، اعم از مصاحبه ، مناظره و پرسش و پاسخ که یک طرف آن متولیان و مسئولین تنظیم سند رسمی هستند ، بی محابا به ترویج بی نظمی و تشویق مردم به گریز از سند رسمی می پردازد و آنجا هم که نمایندگان ناجا و اتحادیه ی مشاورین املاک حضور ندارند ، مجری برنامه ، جور ایشان را می کشد و با نادیده گرفتن نقش مهم و موثر دفاتر اسناد رسمی ، در سراسر کشور ، اصرار آنها را به ضرورت تنظیم رسمی ، دغدغه ی حق التحریر قلمداد می کند !


این بار اما ، جناب آقای دکتر احمد تویسرکانی ، ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، در دفاع جانانه از سند رسمی ، پاسخ خود را با این جمله آغاز کرد : سئوال شما نادرست است !

 

مجری : ناجا می گوید که با وجود شناسنامه ی مالکیت نیازی به سند خودرو نیست . اما دفاتر اسناد رسمی مردم را مجبور به ثبت سند می کنند . اگر مشکل فقط درآمد دفترخانه هاست ، امکان دارد از هر تعویض پلاک ، پولی برای دفترخانه ها بگیرند که دیگر وقت مردم در دفترخانه ها تلف نشود ؟ 
تویسرکانی : سؤال که نادرست است . هیچ دفترخانه ای کسی را مجبور نمی کند ، مردم خودشان مراجعه می کنند ، اگر احساس نیاز کردند . 
مجری : یعنی زوری نیست ؟ 
تویسرکانی : حتماً زوری نیست . ما می گوییم کما اینکه دارند خیلی ها خودرو را ممکن است اصلاً به راهنمایی و رانندگی هم مراجعه نکنند ، همین طوری دستی بفروشند . ما می گوییم که آن چیزی که قانون می گوید و آنچه قانون در مادۀ 29 هم ذکر کرده : نقل و انتقال رسمی خودرو که باعث پیشگیری از دعاوی و مشکلات بعدی می شود ، باید در دفاتر اسناد رسمی صورت بگیرد ، نظیر همین بحث نقل و انتقال اراضی . این هم که گفتید آقا درآمد خودرو ، ببینید اگر برای نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی پولی گرفته میشود ، به خزانه واریز می شود . در اختیار دفترخانه قرار نمی گیرد و فقط دفترخانه یک مبلغ اندکی به عنوان حق التحریر می گیرد و اینکه طرح سؤال به این شکل صورت می گیرد ، ما می گوییم  که مقام معظم رهبری می فرمایند که توسعۀ ثبت رسمی ! همین است . توسعۀ ثبت رسمی در حوزۀ املاک ، در حوزۀ اسناد ، در حوزۀ خودرو ، هر میزان ما اهتمام داشته باشیم جلوی بی نظمی ها و دعاوی بعدی گرفته می شود . همین که ما متأسفانه در یک نقطه ای مثلاً بگوییم آقا اگر این کار شد ممکن است خسارت به ناجا وارد می شود یا خسارت به بنگاه معاملات ملکی وارد می شود ، اینها ، این به اصطلاح گاهی تصمیمات یا عکس العمل های بخشی و همیت های قسمتی باعث می شود که ما همین الان این بی نظمی ها را برای اینکه دو جا ، سه جا ، این کار را می کنند ، شاهد هستیم .

بنچاق