پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خبر داد ضرورت تشکیل کارگروه فرعی رسیدگی به جرائم انتخاباتی در فضای مجازی

رئیس ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات استان مرکزی گفت: تشکیل کارگروه فرعی در رسیدگی به جرائم انتخاباتی در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.
يک شنبه 4 بهمن 1394
3666

 

حجت الاسلام والمسلمین «قاسم عبداللهی» در نشست ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم وتخلفات انتخاباتی استان مرکزی گفت: انتشار متن نامه های محرمانه در رابطه با عدم احراز صلاحیت نامزدها در فضاهای مجازی، وبسایت ها، نشریات و خبرگزاری ها از جرائم انتخاباتی است و دستگاه قضا با متخلفان برخورد قانونی می کند.

حجت‌الاسلام عبداللهی تصریح کرد: انتشار این گونه نامه‌ها در فضای مجازی ضمن ایجاد تنش در جامعه، ترکش هایی به دستگاه  قضا و هیات های نظارت وارد کرده که از همین رهگذر تشکیلات قضایی باید برای برخوردهای قانونی لازم جدیت و حساسیت بیشتری داشته باشد.
 
وی بیان کرد: به تبع عدم احراز صلاحیت برخی از داوطلبان نمایندگی ، پیش‌بینی وقوع جرائم انتخاباتی در این استان دور از انتظار نیست که علاوه بر دستگاه قضا ،  مسئولان ادارات ذیربط نیز باید چاره اندیشی کنند تا به دور از هر گونه مساله و شائبه ای شاهد برگزاری انتخاباتی آرام و سالم در هفتم اسفندماه باشیم. 

وی اظهارکرد: علاوه بر کنترل و برخورد قانونی با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی، باید از عمل مجرمانه انتشار تصاویر و نامه های محرمانه به قصد تشویش اذهان عمومی نیز جلوگیری شود.  
رئیس ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات  استان مرکزی گفت: تشکیل کارگروه فرعی در رسیدگی به جرائم انتخاباتی در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.
 
عبداللهی با تاکید بر اینکه عده ای با قصد فرافکنی و ملتهب کردن جامعه درصدد منحرف کردن افکارعمومی به سوی جناح هایی خاص هستند، گفت: مسئولان ذیربط و اعضای این ستاد باید با مدیریت صحیح ، اجازه وقوع و بروز هر گونه رخدادی را از متخلفان سلب کنند. 

گفتنی است؛ در این نشست که به منظور بررسی هرچه بیشتر دلایل عدم احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی، تنش های ایجاد شده از این موضوع در جامعه و افزایش نظارت بر شبکه های مجازی، نشریات و خبرگزاری ها تشکیل شد، برای اجرای هرچه بهتر قوانین پیشگیرانه از وقوع جرائم انتخاباتی با تبیین مسئولیت هر دستگاه تا زمان برگزاری انتخابات ، حین و بعد از آن ، تدابیر لازم اتخاذ و تشکیل کار گروه فرعی رسیدگی به این نوع جرائم انتخاباتی در دستور کار قرار گرفت.
 
در ادامه نیز هر کدام از اعضای ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی با تشریح اقدامات ووظایف محوله به این دستگاه ها، آمادگی خود را برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام کردند.

میزان