پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

فردای انتخابات و شنبه ی شروع امتحانات !

جمعه ای که گذشت ، قرمزیِ صفحه ی تقویم ها برای سردفتران و دفتریارانِ تهران ، رنگ تعطیل نداشت ، بلکه بانگِ بیداری بود و جنبش !
شنبه 11 ارديبهشت 1395
4589

بسم الله النور

 

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا.

سوره ی مبارکه ی احزاب_ آیه ی نورانی 23

از ميان مؤمنان ، مردانی هستند كه به آنچه با خدا عهد بستند ، صادقانه وفا كردند . برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند و تغییر ندادند (۲۳)

 

 

 

همکاران گرامی ، همراهان صمیمی ؛

سلام

پیشانیِ این پیام را به آیات رحمانی و کلام کریم کبریایی ، متبرّک کردم که ترازوی کلام از صلابت آسمان گفته های الهی ، وزین و مَرکبِ مراد به سمت جاده ی دوستی ، زین شود .

جمعه ای که گذشت ، قرمزیِ صفحه ی تقویم ها برای سردفتران و دفتریارانِ تهران ، رنگ تعطیل نداشت ، بلکه بانگِ بیداری بود و جنبش !

آدینه بود و در آیینه ی انتخاباتِ کانون سردفتران و دفتریاران ، (56) نفر از نامزدان پنجمین دوره ی انتخابات این کانون ، خود را برای پذیرش مسئولیتی بزرگ ، آماده می کردند .

برگه های رای که بر تنِ صندوق های اخذ آراء روییدند ، بهار آگاهی از راه رسید و شُست و با خود برد خاطره ی آن زمستان های سیاهِ تهمت و سردی های ایمان سوزِ توهین و غیبت را که بعضی مثل زغال در تنور بددلی ریختند ؛ خود را سوختند و خاکسترِ خُسرانشان عبرتی شد برای آینده ی کانونی تازه نفس که یک دستش در دست تجربه ی مدیران کهنه کار و دانشمند ، و دست دیگرش در دست تلاش های چشمگیر و ارزشمند افراد جدید است .

از میان انتخاب شوندگان ، نام کوتاه فرامرز جمشیدی نیز برای طیِ این طریقِ بلند ، از صندوق ها بیرون آمد .

صد البته که این انتخاب زمانی رسمیّت می یابد که مُهرِ تایید ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را به خود ببیند و نگین تایید خاتمت آن ریاست بر فهرست نام نفرات برگزیده ، نشیند .

این پیام ، شُکرانه ای است در میانه ی این میدانِ توفیق ! تشکری دو سویه ، هم از آنان که تیرِ نام من در شَستِ انتخابشان بود ؛ هم آنان که حتی مرا نخواستند ؛ حتی آنها که دشمنی کردند و تا روز انتخابات ، دیوار دلِ شرکت کنندگان را به برچسب های دروغینِ کلامشان چرک و سیاه کردند .

اما آن پیامبری که شهادت به رسالتش بعد از توحید ، شرط مسلمانی ماست ، گاهِ پیروزی ، جمله ای بس لطیف و انساندوستانه داشت که آن را در مُشتِ اعتقاد خود "فریاد" می کرد :

- الیوم، یوم المرحمه !

یعنی امروز، روز کینه توزی و انتقام نیست ! روز رحمت و آشتی است . روز فراموش کردن دشمنی ها و کاشتن نهال دوستی هاست . همان نهالی که حضرت حافظ به لسان غیب اش فرمود :

- درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد ...

 

دوستان همکار ، هم صنفی های همیشه بهار ؛

ممنون ام از اینکه مرا بر مدارِ انتخاب خود قرار دادید .

از اینکه با ستاره نوشته های خود ، منظومه ای از مسئولیت ها را نشان ام دادید .

از اینکه زین پس هر روز و هر ساعت ، مرا یادآور می شوید که احقاق حقوق صنفی ، اعتبار شغلی و حیثیت اسنادی تلاش شما بر دوش من سنگینی می کند ...

و ممنون ام که وامدار رای شما هستم .

دوست دارم جیب هایم را تکان دهم و بیرون بریزم تکه های تهمت دیروز را ... آنگاه سرخوش و ثروتمند شوم از سکه های اعتماد شما که جُبه ی مسئولیت بر تن ام و حَبّه ی نباتِ صبر در دهان ام گذاشتید .

ان شاء الله مدام نیکروز و نیکنام بمانید و راه مرا نیز به چراغ دعا و راهنمایی خود ، روشن بدارید .

 

فردای انتخابات و شنبه ی شروع امتحانات :

 

فرامرز جمشیدی

بنچاق