پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

نخستین دوره کانون سر دفتران و دفتر یاران قم گشایش یافت

نخستین دوره کانون سر دفتران و دفتر یاران قم، سه شنبه شب طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی ونوس قم گشایش یافت.
پنج شنبه 3 تير 1395
3852

 

رئیس هیات مدیره و سر دفتر اسناد رسمی استان قم در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: بر اساس فصل ششم قانون اسناد رسمی کشور این کانون تا کنون در 16 استان کشور تشکیل شده است.
محمد رضا محامد با اشاره به تشکیل این کانون در قم به عنوان هفدهمین استان کشور ضمن تبیین مهمترین اهداف و وظایف این مراکز فراهم کردن زمینه های پیشرفت علمی سر دفتران و دفتر یاران و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه میان آنها را از جمله آن بر شمرد و افزود: الزام رعایت مقررات در دفاتر اسناد رسمی با تایید سازمان ثبت، اداره امور اسناد رسمی از قبیل تنظیم بودجه، وصول درآمدها پرداخت مخارج و کمک به اشخاص بی بضاعت از طریق راهنمایی و هدایت آنها به دفاتر اسناد رسمی از دیگر ویژگی های این طرح است.
وی انجام دادن امور مربوط به بازنشستگان و صندوق تعاون، همکاری با سازمان ثبت در بازرسی و نظارت دفاتر رسمی ازدواج و طلاق و رسیدگی به اختلاف ها ناشی از روابط شغلی میان سر دفتر با کارکنان را از دیگر اهداف تشکیل این کانون برشمرد و یادآور شد: انتخابات صنفی این کانون برای تعیین اعضای آن تیرماه سال 95 برگزار، و با ابلاغیه ای که از سوی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم به آنها ارائه می شود، به صورت رسمی کار خود را آغاز می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با توجه به تشکیل نشدن کانون سر دفتران استان مرکزی، کلیه امور ثبتی مربوط به این استان از سوی کانون قم انجام می شود.

ایرنا