پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

ثبت سند در نیروی انتظامی کافی نیست

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ثبت سند در نیروی انتظامی کافی نیست و باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود
دو شنبه 8 شهريور 1395
3619

 

 

 

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ثبت سند در نیروی انتظامی کافی نیست و باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود.
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره ثبت سند خودرو در مراکز تعویض پلاک افزود: این مورد اختلاف برداشت از قانون است که باید برای آن تفسیر قانونی بخواهند ضمن اینکه برخی معاملات الزاما باید ثبت شود و برخی دیگر نیازی به ثبت ندارد.
وی گفت: اگر چنانچه سندی ثبت شود منافعی دارد که مردم از آن منافع بدون ثبت محروم می شوند.
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به مساله عدم ثبت سند در هنگام تعویض پلاک در دفترخانه های رسمی تصریح کرد: این یک مساله اختلافی بین نیروی انتظامی و سازمان ثبت اسناد رسمی است و نکته این است که آیا صرف ثبت پلاک کفایت می کند یا خیر.
محسنی اژه‌ای افزود: درحال حاضر الزام به ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی است و تعویض پلاک صرفا یک کار ابتدایی در نیروی انتظامی است و سند باید پس از آن در سازمان ثبت اسناد به ثبت برسد.
وی گفت: این اختلاف مدت طولانی است که وجود دارد اما اگر ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی انجام نشود مردم با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد و ثبت سند در نیروی انتظامی کافی نیست.
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه معامله عادی با معامله حقوقی تفاوت دارد، افزود: مثلا در یک معامله عادی فردی ملکی را به فرد دیگری می فروشد و چند شاهد هم امضا می کنند این معامله شرعی است اما اگر بین افراد معامله کننده اختلافی ایجاد شد سند رسمی نیست.
محسنی اژه‌ای تصریح کرد: یک سند حقوقی بار حقوقی دارد و تفاوت بسیار زیادی بین این دو سند است.
وی تاکید کرد: افرادی که به ثبت عادی پلاک در نیروی انتظامی بسنده می کنند قطعا در آینده با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد.

خبرگزاری صدا و سیما