پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

شناسنامه فنی ساختمان و دستورالعمل صدور آن ابلاغ شد

شناسنامه فنی ساختمان و دستورالعمل صدور آن " به منظور اجرا از سوی شهرداری ها و سایر واحدهای تابعه دراستان ها از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور به معاونتهای امور عمرانی استانداری‌ها ابلاغ شد.
دو شنبه 26 مهر 1395
3498

 

 

 

در راستای ساماندهی و نظام بخشی به موضوع نحوه پیش فروش ساختمان و تقسیم کار بین دستگاهها و نهادهای مسئول در این زمینه، در سال 1389 قانون پیش فروش ساختمان مشتمل بر 25 ماده و چهار تبصره به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

در اجرای ماده (22)  قانون مذکور که اشاره می‌دارد: «شهرداری‌ها مکلفند هنگام صدور پروانه ساختمان برای هر واحد نیز شناسنامه فنی مستقل با ذکر مشخصات کامل و ملحقات و سایر حقوق با شماره مسلسل صادر و به متقاضی تسلیم نمایند» و به استناد بند (د) ماده (1) آئین‌نامه اجرایی آن قانون مصوب سال 1393، پس از برگزاری جلسات هم‌اندیشی و هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت راه وشهرسازی؛ "شناسنامه فنی ساختمان و دستورالعمل صدور آن" برای ابلاغ به شهرداری ها و سایر واحدهای تابعه در استان ها  از سوی معاونت امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به معاونتهای امور عمرانی استانداری ها ابلاغ شد.

 شهرداری‌ها و سایر مراجع قانونی صدور پروانه ساختمان، مکلفند در هنگام صدور پروانه و برای هر واحد، شناسنامه فنی مستقل مطابق با این الگو، تکمیل و پس از تأیید مهندس ناظر به متقاضی تسلیم نمایند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، این شناسنامه از چهار بخش "اطلاعات عمومی ساختمان"، "مشخصات کلی معماری"، " مشخصات کلی سازه" و "مشخصات کلی تاسیسات" تشکیل شده است.

ایسنا