پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

مشکل نقل و انتقال سند خودرو مرتفع شد

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: نیروی انتظامی اگر نظر کمیسیون اصل نود را قبول نداشت نباید از ابتدا در جلسه کمیسیون شرکت می کرد.
يک شنبه 24 بهمن 1395
3240

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدرضا دشتی اردکانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما درباره آخرین تصمیم گیری کمیسیون اصل نود در خصوص نقل و انتقال سند خودرو افزود: کمیسیون اصل 90 پس از آنکه چندین جلسه با حضور نمایندگان نیروی انتظامی و کانون سردفتران و دفتریاران، نمایندگان قوه قضائیه، وزارت دادگستری و مرکز پژوهش های مجلس شورای  اسلامی برگزار کرد، به این نتیجه رسید که ماده 29 قانون تخلفات رانندگی کاملا مشخص کرده سند رسمی، سندی است که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می شود و نقل و انتقال صرفا در دفاتر اسناد رسمی صورت می گیرد .
وی گفت: نیروی انتظامی (شرکت رهگشا) نیز فقط کار تعویض پلاک را برعهده دارد و آن برگ سبزی که در پلیس (مراکز تعویض پلاک) صادر می شود، اعتبار تعویض پلاک را خواهد داشت.
دشتی اردکانی ادامه داد: این نظر کمیسیون اصل نود را هم رئیس کمیسیون و هم نایب رئیس آن اعلام کردند و این مشکل به طور کل مرتفع شد.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: این تصمیم کمسیون اصل نود ماحصل چندین جلسه با طرف های کانون سردفتران (به عنوان شاکی) و نیروی انتظامی بود.
وی افزود: هر دو طرف با حضور در کمیسیون اصل 90 مطالبات خود را مطرح کردند، حتی نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس، قوه قضائیه و وزارت دادگستری نیز در این جلسات حضور داشتند.
دشتی اردکانی گفت: بعد از بررسی ها قرار شد هر دو طرف به صورت مکتوب نیز به کمسیون اصل نود مطالب خود را اعلام کنیم که هم ما و هم نیروی انتظامی گزارش مکتوب خود را به کمیسیون دادیم.
وی افزود: کمیسیون پس از بررسی، دوباره تشکیل جلسه داد که با حضور نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس، قوه قضاییه و وزارت دادگستری بود و از نمایندگان نیروی انتظامی و کانون سردفتران نیز برای این جلسه نهایی دعوت و رای گیری کرد.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت : حرف ما این است نیروی انتظامی اگر نظر کمیسیون اصل نود را قبول نداشت نباید از ابتدا در جلسات کمیسیون شرکت می کرد و اکنون که شرکت کردند باید به رای کمیسیون اصل نود تمکین کنیم.
وی افزود:‌ دوستانی که اکنون رای کمیسیون را قبول نمی کنند اگر رای به نفع آنها و به ضرر کانون سردفتران صادر می شد باز هم با این رای مخالفت می کردند؟
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه به نظرم دیگر جایی برای این صحبت ها نیست گفت: از ابتدا نیز ما معتقد بودیم که ماده 29 قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی همین مطلب را دارد و کمیسیون اصل نود هم بر این موضوع صحه گذاشت و مشکلی در این خصوص نیست.
وی افزود: در این مدت که اختلافات در خصوص نتقل و انتقال مطرح شد، مردم سردرگم بودند و خساراتی زیادی به مردم وارد شده است.
دشتی اردکانی ادامه داد: بویژه که تعویض پلاک برخی خودروها 4 - 5 دست چرخیده و باید همه خریداران و فروشندگان بابت ثبت نشده این نقل و انتقال سند در دفاتر اسناد رسمی به دفترخانه بیایند و مالیات نقل و انتقال و حق الثبت آن را پرداخت کنند.
وی گفت: خواهش بنده از نیروی انتظامی این است که هم قانون مشخص است و هم کمیسیون اصل نود مجلس بر آن صحه گذاشته است دیگر به این مسائل خاتمه بدهند.

سایت شبکه خبر