پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم : 90 درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

سلامتی با بیان اینکه الکترونیکی شدن خدمات ثبتی باعث کاهش هزینه‌های مراجعین می شود گفت: بیش از 90 درصد خدمات ثبت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
دو شنبه 7 فروردين 1396
3147

 

سیروس سلامتی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان درباره اهمیت استفاده از طرح شمیم گفت: شبکه موقعیت یابی یکپارچه املاک با ترکیبی از ایستگاه‌های دائمی شامل کلیه ایستگاه‌های ثابت مستقر در ادارات ثبت و گیرنده‌های آنها است که از هم‌افزایی اطلاعات تمامی ایستگاه‌ها و پس از محاسبات سیستماتیک به تعیین موقعیت دقیقی دست خواهیم یافت.

وی گفت: این شبکه با برداشت پیوسته قطعات پس از تکمیل اطلاعات، نقشه ای با خطایی کمتر از 3 سانتیمتر در مختصات جغرافیایی تولید خواهد کرد.

این مقام قضایی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش همکاران و مساعدت‌های فراوان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طرح شمیم در استان قم به بهره برداری رسیده و اجرایی شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم بر اهمیت الکترونیکی شدن فرآیندهای ثبتی اشاره کرد و گفت: الکترونیکی شدن فرآیندهای ثبتی ضمن ایجاد امنیت اطلاعات پرونده‌های ثبتی و دفاتر املاک، از بروز جعل اسناد تا میزان بسیار زیادی جلوگیری می کند.

وی گفت: همچنین با اسکن پرونده‌ها و ذخیره آنها در چند نقطه متفاوت، می‌توان آنها را از گزند حوادث طبیعی محفاظت کرد. ضمن اینکه از مراجعه ارباب رجوع به ادارات ثبت تا حد زیادی جلوگیری بعمل می‌آورد.

سلامتی ادامه داد: شفاف سازی نقل و انتقالات و معاملات رسمی، ایجاد تسهیل و تسریع در ارایه خدمات ثبتی به ذینفعان، امکان اصالت سنجی اسناد صادره به صورت برخط توسط ذینفعان از طریق پرتال سازمان ثبت و کاهش ورودی پرونده‌های قضایی از مهمترین دستاوردهای اجرای ثبت الکترونیک اسناد است.

این مقام مسئول در پایان گفت: بیش از 90 درصد خدمات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قم به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

میزان