پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

اصلی‌ترین مانع در راه تنظیم اسناد پیش فروش ساختمان‌

رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمانشاه گفت: عدم صدور شناسنامه فنی ساختمان اصلی‌ترین مانع در راه تنظیم اسناد پیش فروش ساختمان‌ است.
دو شنبه 18 ارديبهشت 1396
3144

 

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، در جلسه هفتگی هیات مدیره کانون کرمانشاه که عصر روز شنبه ۱۶ ارديبهشت برگزار شد، محمدصادق صدیقی صفایی رییس کانون اين استان در حضور احسانی و شرفی از اعضاء شورای شهر و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه ضمن ارائه توضیح مفصلی در مورد قانون پیش فروش ساختمان و آیین نامه اجرایی آن و الزام قانونگذار مبنی بر تنظیم اسناد پیش فروش ساختمان ها صرفا در دفاتر اسناد رسمی و تنظیم سند رسمی، خواستار رفع موانع این امر در شهرداری استان کرمانشاه و سازمان نظام مهندسی استان شد.

بر اساس اخبار روز، رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمانشاه با اشاره به این موضوع که مانع اصلی بر سر راه تنظیم اسناد پیش فروش ساختمان‌ها عدم صدور شناسنامه فنی است، خواستار رفع این مشکل از سوی مسئولین شد.

صدیقی صفایی با بیان این مطلب که تنظیم اسناد رسمی درخصوص پیش فروش ساختمان‌ها سبب کاهش تشكيل پرونده‌ها در مراجع قضایی و سبب ایجاد بهداشت روانی و قضایی و مایه آرامش خاطر پیش فروشندگان و پیش خریداران مي‌شود، خواستار رفع موانع موجود بر سر راه تنظیم این اسناد شد.

گفتنی است احسانی عضو شورای شهر استان كرمانشاه با تاکید بر این موضوع که تنها راه حل اين مشکل، تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی است، پیشنهاد كرد جلسه‌اي مشترک باحضور نمایندگان شهرداری، نظام مهندسی، مسکن و شهرسازی، اداره ثبت و کانون استان تشكيل و از آن طريق موانع موجود برطرف شود .

به گزارش جامعه خبر، شرفی، ديگر عضو شوراي شهر كرمانشاه هم از آمادگی کامل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه در این امر خبر داد و اظهار كرد كه آماده هر گونه همکاری و فعالیت در این زمینه است.

خبر جامعه