پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رضایی کوچی تاکید کرد: ثبت معاملات پیش فروش مسکن در دفاتر اسناد رسمی خط مقدم مقابله با کلاهبرداری

رئیس کمیسیون عمران مجلس، ثبت معاملات پیش فروش مسکن در دفاتر اسناد رسمی را اقدامی برای کاهش کلاهبرداری در این زمینه خواند و گفت: باید سازوکاری دیده شود که پیش فروش واحدهای مسکن مهر و سایر تعاونی ها نیز جزء این قانون بوده و در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.
شنبه 27 خرداد 1396
2679

 

 

محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبه اخیر یکی از کمیسیون های تخصصی مجلس در خصوص اینکه از این پس باید قرارداد پیش‌فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود، گفت: این بهترین قدم برای جلوگیری از کلاهبرداری و فروش یک واحد مسکونی به چند نفر است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تا قبل از این مصوبه و عدم درج قانونی پیش فروش مسکن در دفاتر اسناد رسمی تخلفات گسترده ای رخ داده است، افزود: با ثبت مشخصات ساختمان پیش فروش شده در دفاتر اسناد رسمی، شناسنامه ساختمان ها ثبت شده و بسیاری از دعاوی حقوقی ناشی از کلاهبرداری در حوزه مسکن کاهش می یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه موضوع مهمی که در قانون پیش فروش ساختمان و درج معامله های آن در دفاتر اسناد رسمی مورد غفلت واقع شده پیش فروش واحدهای مسکن مهر و همچنین برخی واحدهای مسکونی تعاونی ها است، تصریح کرد: باید سازوکاری در این قانون دیده شود که پیش فروش واحدهای مسکن مهر و سایر تعاونی ها نیز جزء این قانون بوده و در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

کاهش دعاوی حقوقی با ثبت معاملات پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی

وی ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از قراردادهای پیش فروش واحدهای مسکن مهر نیز مشکلات عدیده وجود دارد که اگر در ابتدا در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده بود به طور حتم شاهد نارضایتی های مردم و حتی پیمانکار نبودیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به برخی معاملات غیرقانونی پیش فروش واحدهای مسکونی در کشور، تصریح کرد: قانون مربوط به پیش فروش مسکن وجود دارد؛اما نظارت بر اجرای این قانون و برخورد با متخلفان ضعیف است از این رو کمیته تخصصی کمیسیون عمران مجلس اصلاح این قانون را با هدف کارایی بیشتر آن در دستور کار دارد.

رضایی کوچی ثبت قراردادهای پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی را ضابطه مند کردن کردن معاملات خوانده و گفت: در زمینه مسکن به ویژه پیش فروش ساختمان نیازمند بازنگری در برخی قوانین هستیم زیرا بسیاری از تخلفاتی که در این حوزه رخ داده در نتیجه ضعف نظارت ها بوده است.

وی ادامه داد: به طور حتم کمیسیون عمران نیز با مصوبه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص ثبت قرارداد پیش‌فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی موافقت کرده و به این ترتیب زمینه کلاهبرداری ها در این زمینه را مسدود می کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: از دیگر مواردی که در اصلاح قانون پیش فروش ساختمان در کمیسیون عمران مجلس پیگیری می شود تعیین تکلیف این قانون با هدف به صفر رساندن معضلات پیش فروش و ایجاد تعاملی سازنده میان دستگاه های مسئول است./

خانه ملت