پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

پلیس مردم را تشویق به فرار از مالیات می‌کند/ سند نزنید ضرر می کنید!

عضو کمیسیون بررسی اصلاح و قوانین کانون سردفتران و دفترداران گفت: ناجا مردم را تشویق و تحریک به ارتکاب جرم فرار از مالیالت می‌کند و این امر ناجا را از انجام وظایف ذاتی خود که همان کنترل ترافیک است باز می‌دارد.
دو شنبه 23 مرداد 1396
2622

 

 

بهنوش فلاحت پیشه در گفتگو با مهسا شمس کلائی، خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر با اشاره به لزوم ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی گفت: مردم باید به این باور برسند که برای ثبت سند خودرو حتما به دفاتر اسناد رسمی بروند چراکه ممکن است فروشنده خودرو حق انتقال اموال خود را به دلایل قانونی نداشته باشد و اصطلاحا ممنوع المعامله باشد.

وی افزود: مرکز تعویض پلاک دراین مورد مسئولیتی ندارد و کنترل این موضوع در اختیار دفترخانه است، لذا اگر از ممنوع المعامله ماشین خریداری شود مالک خودرو نمی‌شوید و پولتان را هدر داده‌اید.

عضو کمیسیون بررسی اصلاح و قوانین کانون سردفتران و دفترداران با اشاره به ضررهایی که خریداران خودروی بدون سند رسمی را تهدید می‌کند، گفت: ماشین‌های سواری هر سال مشمول عوارض شهرداری هستند و ممکن است فروشنده عوارض سال‌های قبل خودرو را نداده باشد اما دفترخانه بدون دریافت فیش عوارض، سند نمی‌نویسد درحالی که مراکز تعویض پلاک اختیار گرفتن فیش را ندارند و اگر به دفترخانه نروید تمامی بدهی‌های عوارض مانده ازقبل به گردن شما می‌افتد.

سردفتر ۱۲۴۴ تهران با اشاره به رعایت حقوق شهروندی گفت: به منظور حمایت از حقوق شهروندان و تامین امنیت اقتصادی و اجتماعی مردم، سند خودرو باید در دفترخانه انجام پذیرد.

وی تاکید کرد: در تمام موارد مذکور اگر دفترخانه به تکالیف خود عمل نکند مسئول جبران خسارت طرفین است و علاوه بر آن سر دفتر هم توسط اداره ثبت و هم توسط دادگاه مجازات می‌شود اما ناجا اصلا چنین تکالیفی را در قانون ندارد و بنابراین قابل تعقیب و مجازات نیست.

عضو کمیسیون بررسی اصلاح و قوانین کانون سردفتران و دفترداران با اشاره به راه‌های درآمد دولت گفت: یکی از منابع درآمدی دولت مالیات  نقل و انتقال خودرو است که توسط دفاتر اسناد رسمی اخذ می‌شود، تخمین زده می‌شود که سالانه درآمد دولت از مالیات خودرو ۵۷۰ میلیارد تومان است و مجلس هر ساله این مبلغ را به عنوان بخشی از منابع درآمدی دولت در قانون بودجه پیش بینی می‌کند، دفترخانه محل اخذ این مبالغ است و ناجا با تشویق مردم به نرفتن در دفترخانه دولت را از کسب چنین منبع درآمدی محروم می‌کند.

فلاحت پیشه افزود: ناجا با تبلیغات رسانه‌ای و گسترده خود دو کار ضد فرهنگی انجام می‌دهد؛ یک اینکه مردم را تشویق و تحریک به ارتکاب جرم فرار از مالیالت می‌کند و دیگری اینکه ناجا را از انجام وظایف ذاتی خود که همان کنترل ترافیک است باز می‌دارد.

خبر جامعه