پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

«افسران پلیس» هم برای ثبت «سند خودرو» به دفترخانه‌ها مراجعه می‌کنند!

عضو کمیسیون بررسی و اصلاح قوانین کانون سردفتران و دفترداران گفت: افسران پلیس خود به دفترخانه‌ها مراجعه می‌کنند و سند رسمی برای خودروهایشان می‌گیرند.
سه شنبه 31 مرداد 1396
2699

 

حسن روشن در گفتگو با مهسا شمس کلائی، خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر با اشاره به سرپیچی نیروی انتظامی از قانون اظهار کرد: باعث تاسف است که نهاد اجرایی که نیروی انتظامی است و باید مجری قانون هم باشد در مسائلی که به آن مرتبط نیست مانند مسائل حقوقی و اقتصادی اظهار نظر می‌کند و قانون را اجرا نمی‌کند.

وی افزود: صداوسیما در مورد قانون از مردم نظرسنجی می‌کند و سوالی مبنی بر اینکه شما مایل هستید مالیات دهید یا نه طرح می‌کند! این کار صحیحی نیست و نباید اذهان عمومی را مشوش کنیم.

عضو کمیسیون بررسی و اصلاح قوانین کانون سردفتران و دفترداران با اشاره به مشکلات مردم از این سردگمی که از طرف نیروی انتظامی به وجود آمده گفت: ما در دفاتر مشاهده می‌کنیم که قردی 2 یا 3 بار تعویض پلاک کرده بدون اینکه سند مالکیت برای آن تنظیم شده باشد و اکنون دسترسی به مالک اول ندارد و بعد از مراجعه به دادگاه معترض می‌شوند که مامور نیروی انتظامی به ما گفته است نیازی به مراجعه به دفترخانه و دادن مالیات نیست!

قانون کاملا واضح است و ماده 29 قانون تخلفات نیازی به تفسیر ندارد که نیروی انتظامی آن را تفسیر و مردم را سردرگم می‌کند.

سردفتر 569 تهران با اشاره به اینکه ماموران نیروی انتظامی خود برای ثبت سند مالکیت خودرو به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کنند، گفت: افسران پلیس خود به دفترخانه‌ها مراجعه می‌کنند و سند رسمی برای خودروهایشان می‌گیرند، مخصوصا که اگر در مقام خریدار باشند اصرار دارند که سند مالکیت حتما صادر شود.

وی ادامه داد: این مشکلات خیلی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و نباید اجازه دهیم مردم بیشتر از این سردرگم شوند و نیروی انتظامی نباید خلاف قانون صحبت کند.

جامعه خبر