پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

دفاتر اسناد رسمی نمونه موفقی از اطمینان به بخش خصوصی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترس سازمان های دولتی از واگذاری خدمات به دفاتر و کاهش بودجه بیجا و بی مورد است، تصریح کرد:دفاتر اسناد رسمی نمونه موفقی از اطمینان به بخش خصوصی است و چندین دهه است که قوه قضاییه به این دفاتر اطمینان کرده و بخشی از خدمات خود را به این دفاتر واگذار کرده است که نتیجه آن نیز کاملا رضایت بخش است.
دو شنبه 10 مهر 1396
2654

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(WWW.ICTB.IR) علیرضا رحیمی در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه برخی از سازمان ها به دلیل برخی منافع مانند بودجه حاضر به واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت نیستند اطهار کرد:تکلیف درآمد ها نیز در قانون به صورت شفاف مشخص شده است و نگرانی از این بابت نباید وجود داشته باشد.


وی با اشاره به لزوم واگذاری خدمات سازمان های دولتی به دفاتر خدمات پیشخوان دولت گفت:طبق اصل 44 قانون اساسی و رویکرد برنامه پنجم و چهارم توسعه، دستگاه های دولتی موظف هستند که برخی از وظایف خود را به بخش خصوصی واگذار کنند و این وظایف طبق قانون باید به دفاتر خدمات پیشخوان دولت واگذار شود.


وی افزود:متاسفانه در سال های گذشته این مصوبه به صورت ناقص اجرا شد و این واگذاری به صورت کامل انجام نشد و در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که با وجود این که چند سال از این مصوبه می گذرد هنوز بسیاری از سازمان های دولتی وظایف خود را برون سپاری نکرده اند.


*ترس سازمان های دولتی  از واگذاری خدمات به  دفاتر بی مورد است

رحیمی با تاکید بر اینکه در ارائه خدمات توسط دفاتر پیشخوان باید به رضایت ارباب رجوع توجه شود ،گفت:ترس سازمان های دولتی  از واگذاری خدمات به  دفاتر و کاهش بودجه بیجا و بی مورد است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای  اسلامی تاکید کرد:در ارائه خدمات به مردم باید به میزان رضایت مردم توجه ویژه ای شود چرا که این مهمترین موضوع  است و باید با ارائه خدمات حرفه ای رضایت مردم را جلب کرد.


رحیمی به این نکته نیز اشاره کرد که مقاومت دستگاه های دولتی در واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت بیجا است و وقتی قانون این سازمان ها را مکلف کرده باید از آن تمکین کنند.


وی ادامه داد:ارائه خدمات توسط بخش خصوصی موجب چابک سازی دولت و روان سازی خدمات و نیز افزایش رضایتمندی مردم می شود ضمن اینکه باری از دوش دولت برداشته می شود.




رحیمی از نظر سنجی به عنوان ابزاری مناسب جهت بررسی نظر مردم در ارائه خدمات دفاتر پیشخوان دولت یاد کرد و افزود:تا کنون به نظر مردم و انتظارات آنها از این دفاتر توجهی نشده است که می توا ن با نظر سنجی، خدمات بیشتر و بهتری را به مردم ارائه کرد تا شاهد افزایش رضایتمندی باشیم.




*دولت باید به سمت دولت الکترونیک گام های جدی تری بردارد


وی با تاکید بر این که دولت باید به سمت دولت الکترونیک گام های جدی تری بردارد تصریح کرد:باید از فناوری روز در همه بخش ها و سازمان های دولتی استفاده شود تا شاهد کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت و انرژی در کنار افزایش رضایت ارباب رجوع باشیم.


این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت این موضوع گفت:در برنامه ششم توسعه به این بخش توجه ویژه ای شده است ضمن این که واگذاری خدمات به بخش خصوصی و حرکت به سمت دولت الکترونیک از سیاست های کلی نظام و جز تکالیف دولت است که باید به آن توجه کند.

پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات