پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

قانون نظارت بر ارزیابی عملکرد صدا و سیما فراگیرتر شود

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با تاکید بر اینکه قانون نظارت بر ارزیابی عملکرد صدا و سیما فراگیرتر شود، گفت: معتقدم این قانون بهتر است به حالت سابق بازگردد و بر عهده روسای سه قوه کشور قرار گیرد.
شنبه 13 آبان 1396
2468

 

سازمان صدا و سیما قبل از بازنگری قانون اساسی در سال 1368 بر اساس قانون به صورت شورای سرپرستی اداره می شد؛ یعنی نمایندگان سه قوه شورای سرپرستی صدا و سیما بودند اما در بازنگری قانون اساسی به جای شورای سرپرستی، ریاست صدا و سیما مطرح شد که توسط مقام معظم رهبری تعیین و منصوب می شود؛ از آن زمان اداره و نظارت بر صدا و سیما قانون نداشت و ندارد.
رئیس وقت صدا و سیما (علی لاریجانی) از مقام معظم رهبری اجازه خواست اختیارات شورای سرپرستی به رئیس صدا و سیما واگذار شود و مقام معظم رهبری هم اجازه داده اند تا وقتی قانون صدا و سیما وضع شود، این وضعیت ادامه داشته باشد.
کارشناسان بر این باورند که قانون خط مشی صدا و سیما که مربوط به قبل از بازنگری قانون اساسی است، مشکلی ندارد اما قانون اداره و نظارت بر صدا و سیما یعنی اصل 175، سه بخش دارد: اداره، نظارت و خط مشی که خط مشی مشکل ندارد اما اداره و نظارت صدا و سیما قانون ندارد.
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران شامگاه پنجشنبه با حضور در غرفه ایرنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در همین زمینه اظهار داشت: از آنجا که صدا و سیما ابزار کشوری به شمار می رود و گفته ها و ارائه هایش پوشش جهانی دارد باید نظارت عام داشته باشد.
بهمن کشاورز گفت: این به آن معناست که باید از هر سه قوه کشور، نمایندگانی برای نظارت بر عملکرد صدا و سیما داشته و علی الخصوص پاسخگوی مجلس شورای اسلامی باشند.
وی یادآور شد: بر اساس یک اصل کلی، خرد جمعی همیشه بهتر از عقل فردی است و مزیت های زیادی دارد بنابراین اگر سیستم و نظام نظارتی به گونه ای باشد که در آن تعداد بیشتری با تنوع فکری زیادتری حضور داشته باشند به طور حتم بسیار مناسب تر و مطلوب تر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس معتقدم باید قانونی باشد که نظارت فراگیرتر و متنوع تری در مورد سازمان صدا و سیما داشته باشیم.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت و فعالیت این نمایشگاه تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.

ایرنا