پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

طرح "سیماک" در استان مرکزی با حضور مسئولان کشوری افتتاح می‌شود

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح سیماک در استان آماده است و برای افتتاح آن منتظر حضور وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست هستیم.
چهار شنبه 22 آذر 1396
2497

 

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح سیماک در استان آماده است و برای افتتاح آن منتظر حضور وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست هستیم.


محمدعلی چراغی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به طرح سیماک اظهار داشت: مقدمات طرح سیماک فراهم شده، تجهیزات آن خریداری شده و سالن کلاس‌های آموزشی آماده و تجهیزات نصب شده است.

وی افزود: برای افتتاح آن منتظر حضور وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست هستیم تا در ماه‌های آینده افتتاح آن را انجام دهیم و الان زیرساخت‌های آن آماده است.

مدیرکل پست استان مرکزی تصریح کرد: طرح سیماک یا همان سیستم مدیریت یکپارچه املاک که براساس آن تمام دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور مجهز به سامانه الکترونیکی می‌شوند که تمامی استعلامات بین دستگاهی که در حوزه املاک دخالت دارند و به نوعی با آن سر و کار دارند از طریق این سامانه و بدون حضور و مراجعه مستقیم مردم انجام می‌شود.

چراغی بیان کرد: در این طرح درخواست‌ها از طریق دفاتر پست و دفاتر پیشخوان و آی سی تی روستایی ثبت می‌شود و به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ارجاع می‌شود و آنها هم پاسخ استعلامات را به صورت الکترونیکی می‌دهند.

وی ادامه داد: به‌دنبال اجرای طرح سیماک حق و حقوقی هر ملکی در رابطه با نقل وانتقالات و حالا جواز ساخت به صورت الکترونیکی محاسبه می‌شود و دخالت افراد و اشخاص در دادن مجوز از بین می‌رود.

مدیرکل پست استان مرکزی عنوان کرد: این طرح به صورت کلی در استان قرار است اجرا شود اما فاز به فاز انجام می‌شود که ابتدا اراک را درنظر داریم و بعد شهرستان‌های دیگر را، در جریان اجرای این طرح دهیاران و شهرداران ابتدا به مدت 60 تا 80 ساعت باید آموزش ببینند و بعد از آموزش، سامانه مربوطه برای آنها نصب و راه‌اندازی و کار اجرایی می‌شود.

تسنیم