پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رعایت حقوق مالکیت معنوی منجر به توسعه پایدار اقتصادی خواهد شد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اهمیت توجه به حقوق مالکیت های معنوی و نقش آن در توسعه اقتصادی گفت: رعایت حقوق مالکیت معنوی منجر به توسعه پایدار اقتصادی خواهد شد.
چهار شنبه 4 بهمن 1396
2913

 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی در دیدار و گفت وگو با هیات اعزامی اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری دانمارک افزود: افزایش سطح آگاهی و اصلاح ساز وکارهای مربوط به مالکیت معنوی می تواند از حقوق تولید کنندگان و تجّار حمایت و زمینه توسعه همکاری اقتصادی بین دوکشور را گسترش دهد.
وی گفت: امضاء تفاهم نامه در زمینه مالکیت معنوی بین دو کشور ایران و دانمارک و همکاری صورت گرفته و توسعه همکاری ها با دورنمای توسعه اقتصادی برای هر دوکشور می تواند مفید باشد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشوراضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری های اقتصادی بین المللی و موارد مرتبط مصمم است و بدون شک این همکاری ها تحت یک برنامه منظم و دقیق به نتایج خوب و ملموسی برای ایران و دانمارک منتهی خواهد شد.
تویسرکانی با اشاره به پیشرفت های علمی و صنعتی و وسعت و جمعیت کشور و قرارگرفتن ایران در موقعیت منطقه ای خاص گفت: متاسفانه ورود کالاهای تقلبی و قاچاق یکی از معضلات کشور است.
وی بیان داشت: بسیاری از تولیدات کشور ایران از تولیدات سایرکشورها مرغوب تر و با کیفیت تر است ، لیکن متاسفانه برخی کالای تقلبی تولید و یا به صورت قاچاق وارد کشور شده که به اشتغال و اقتصاد ملی لطمه زده که می توان با توسعه و التزام به حقوق مالکیت معنوی این مشکلات را کاهش داد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: کشورها باید به سمتی بروند تا با مشارکت، همکاری و توسعه حقوق مالکیت معنوی معضل تولید کالای تقلبی حل شود زیرا در غیر این صورت عوارض آن متوجه همگان خواهد شد.
وی با اشاره به الکترونیکی شدن فرآیندهای مرتبط با ثبت حقوق مالکیت معنوی در ایران و ارائه خدمات این حوزه به نحو غیر حضوری و در طراز کشورهای پیشرفته، اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد تا با همکاری سایرکشورها زمینه رشد و پویایی هر چه بیشتر این حوزه حرفه ای و تاثیرگذار بیش از پیش فراهم گردد.
تویسرکانی همکاری با کشور دانمارک در زمینه مالکیت معنوی را نمونه خوب و موفق همکاری با کشورهای اروپایی دانست و افزود: این سبک از همکاری از طرف سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) مورد استقبال قرار گرفته و بر گسترش آن تأکید شده است.
وی ضمن تشکر از برگزاری کلاس های آموزشی برای قضات، پلیس و گمرک در زمینه حقوق مالکیت های صنعتی در خصوص تشکیل کارگاه های آموزشی گفت: این کارگاه ها در انتقال تجربه بسیار مفید هستند و می تواند به توسعه نگاه حرفه ای به مقوله مالکیت معنوی کمک زیادی نماید.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: کشور ایران دارای ظرفیت های بالقوه و بالفعل فراوان در حوزه اقتصادی است و توسعه مالکیت معنوی با نگاه حرفه ای و مدرن می تواند به توسعه اقتصادی و بالندگی کشورکمک کند.
در ابتدای این دیدار 'میشائیل پولسن'، رئیس بخش پروژه های بین المللی اداره اختراعات و علائم تجاری دانمارک گفت: با فراهم شدن زیرساخت ها و همکاری تمامی بخش ها از جمله قضات، گمرک و پلیس و وجود قوانین کارآمد در زمینه مالکیت معنوی در کشور ایران، می توان به پویایی و پیشرفت بیشتر در این عرصه دست یافت و از حقوق ذی نفعان به نحو مؤثر دفاع کرد.
وی افزود: طی مذاکرات دو جانبه با مسئولین مرکز مالکیت معنوی در ایران قرار است تا سند همکاری بین ایران و دانمارک امضاء شود تا باهمکاری نمایندگان قضات، گمرک، پلیس و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت گسترش همکاری های فی مابین به منظور از بین بردن زمینه تولید و ورود کالاهای قاچاق و بی کیفیت اقداماتی صورت پذیرد.
پولسن گفت: این سند به منظور اجرایی شدن می بایست به تایید مقامات دولت ایران و دانمارک برسد.

ایرنا