پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

پرداخت نقدی در دفترخانه ها ممنوع/ فقط کارت خوان دولتی معتبر است

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: پرداخت هزینه های خدمات دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور فقط با کارتخوان دولتی انجام می شود.
يک شنبه 8 بهمن 1396
2563

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، محمدرضا دشتی اردکانی گفت: تعرفه ها در دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور، چه تهران و چه تمام شهرستان ها یکسان است. در اسنادی که صادر می شود، انتهای سند، به تفکیک هزینه هایی که انجام شده اعم از حق الثبت، مالیات بر ارزش افزوده جمع بندی می شود و شهروندان باید با کارتخوان هایی که در دفاتر اسناد رسمی مستقر و متصل به بانک ملی است پرداخت کنند بنابراین شهروندی نباید پول نقد به دفاتر بدهد.

اگر دفترخانه‌ای تخلف کرد یا پول نقد دریافت کرد یا با دستگاه دیگری کارت را کشید، شهروندان سریعا به ما اطلاع دهند تا ظرف ۲۴ ساعت به شکایت آنها رسیدگی شود.

وی در ادامه افزود: اینکه تعرفه‌ها در تهران نسبت به شهرستان‌ها و شمال تهران نسبت به جنوب تهران بیشتر است کاملا برداشت اشتباهی است و همچین چیزی درست نیست. تعرفه ها هر ۴ سال یک بار توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برابر قانون تعیین می شود و به دفاتر اسناد رسمی ابلاغ می شود.

دشتی اردکانی بیان کرد: اگر مردم بخواهند از هزینه های ثبت اسناد مطلع شوند می توانند به سایت کانون سردفتران و دفتریاران به نشانی www.notary.ir مراجعه کنند.

جامعه خبر