پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

مکانیزه کردن امور یکی از تحولات مثبت در سازمان ثبت اسناد است

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان خراسان شمالی با اشاره به تغییرات و تحولات ایجاد شده در سازمان ثبت اسناد کشور گفت: مکانیزه کردن امور یکی از این تحولات مثبت در سازمان ثبت اسناد است.
سه شنبه 15 اسفند 1396
3045

 

علی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در رابطه با اظهار کرد: قانونگذار جایگاه ویژه‌ای را برای ثبت معاملات و قراردادها در نظر گرفته و تکالیف متعددی  را به سازمان ثبت اسناد واملاک کشور محول کرده است.

وی گفت: در تکالیف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از مهترین اهداف خدمت رسانی در نظام جمهوی اسلامی است و نگاه اصلی و رویکرد سازمان در راستای دفاع از امنیت حقوقی مردم است.

این مقام قضایی بیان کرد: یکی از تکالیف مهم و اساسی سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت معاملات و قرارداد‌ها در دفاتر اسناد رسمی است که با نظارت این سازمان ثبت صورت می‌گیرد.

اسدی با اشاره به تغییرات صورت پذیرفته در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر مکانیزه کردن امور در ارائه خدمات آسان و سریع و ثبت آنی در دفاتر اسناد رسمی را بمنظور جلوگیری از جعل وشفاف سازی دانست و گفت: مکانیزه کردن امور یکی از مزایای این تحول نوین در سامانه دفاتر اسناد رسمی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی با اشاره به بحث امنیت شغلی سران دفاتر افزود: در گذشته خدمات در دفاتر اسناد رسمی به صورت سنتی بوده اما پس از اینکه قانونگذار، قانون حدنگار را مصوب کرد در بحث دفاع از حقوق مردم، تمام خدمات در سازمان ثبت اسناد به صورت مکانیزه برای مردم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: دفاتر اسناد رسمی استان خراسان شمالی بیش از شش هزار و ۴۰۰ جلد که هر جلد نیز میانگین ۴۵۰ صفحه بوده و اگر قرار است توسعه قضایی در نظر گرفته شود و شاهد کاهش اضطراب‌های اجتماعی باشیم باید در حفظ دفاتر اسناد رسمی به عنوان امین مردم اقدامات موثری انجام شود.

اسدی در پایان گفت: این اقدام مستلزم این است که تمامی دفاتر سنتی موجود در دفاتر را مکانیزه کنیم و این دغده‌ای بزرگ برای دفاتر است و لذا حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص دفاع از حقوق مادی  ومعنوی سران دفاتر اسناد رسمی ضروری به نظر می‌رسد.

میزان