پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

نظم بخشیدن به معاملات مردم با سامانه ثبت الکترونیک اسناد

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سامانه ثبت الکترونیک اسناد را به عنوان مجموعه ابزاری مهم در اختیار مردم و جامعه برای نظم بخشیدن به معاملات مردم دانست که تأثیرات مهمی در عرصه‌های اجتماعی و قضایی دارد.
دو شنبه 20 فروردين 1397
2837

 

به گزارش روابط عمومي كانون سردفتران و دفترياران، احمد تویسرکانی در دیدار نوروزی با رؤسای کانون‌ها و جوامع سردفتران و دفتریاران سراسر کشور با اشاره به همراهی کانون سردفتران در اجرای سیاست‌های سازمان ثبت بر خدمت‌رسانی بهتر و افزایش اعتماد مردم به این نهاد حقوقی تأکید کرد.

   اولویت اول ما با وجود کمبود بودجه باز هم اصلاح سیستم‌ها بود 
وی با اشاره به اینکه از ابتدای حضور خود در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اصرار در به روز رسانی و اصلاح در قانون دفاتر اسنادرسمی داشتم، افزود: از ابتدای ورود به سازمان تمایل به تغییرات جدی در قانون دفاتر اسنادرسمی داشتم و در این مدت گام‌های خوبی برداشته شده است.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سامانه ثبت الکترونیک اسناد را به عنوان مجموعه ابزاری مهم در اختیار مردم و جامعه برای نظم بخشیدن به معاملات مردم دانست که تأثیرات مهمی در عرصه‌های اجتماعی و قضایی دارد. تویسرکانی به مخالفت‌ها برای حذف استعلامات یا راه‌اندازی ابتدایی سامانه ثبت الکترونیک اسناد اشاره کرد و گفت: ‌همیشه در ابتدا ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد اما ضروری است که بتوانیم به صورت عملی، خود را به عنوان یک نهاد مؤثر ثابت کنیم. وی در ادامه گفت: امروز نهاد سردفتری اثبات کرده یک نهاد ضروری و مهم برای جامعه است. در گذشته امکان رصد کردن اسناد صادره چندان وجود نداشت، چون سازمان چندین هزار جزیره مستقل بود که هر لحظه ممکن بود برای هر یک از آنها اتفاقی بیفتد اما با راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیک اسناد همه این جزیره‌ها متحد شده و امروزه اعتماد بسیاری احیا شده و اثبات کرده که این نهاد، یک نهاد موثر در عرصه اقتصادی و اجتماعی در جامعه است.

   بسیاری از اعتبارات سازمان ثبت برای زیرساخت سامانه الکترونیکی اسناد صرف شد
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه هنوز در بخشی از امور نیاز به ارتقا داریم،‌ اظهارکرد: چندین سال است جلسات متعدد و مکرر با سازمان امور مالیاتی داشته‌ایم و عمدتاً برای اینکه در امور تنظیم اسنادرسمی تسهیل شود،‌ جلسات مستمری برگزار کرده‌ایم و حتی علی رغم اینکه چند سالی در مضایق مالی و محدودیت‌های بودجه در کشور قرار داشته ایم، اولویت اول ما اصلاح سیستم‌ها بود و بخش قابل توجهی از اعتبارات سازمان ثبت برای تهیه نرم افزار مورد نیاز، ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها، سامانه و بانک‌های اطلاعاتی برای تسهیل کار دفاتر اسنادرسمی و مردم صرف شده است.

حمایت