پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

حدود 39 میلیون کارت هوشمند ملی صادر شد

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: از سال 91 تاکنون حدود 39 میلیون کارت هوشمند ملی برای افراد واجد شرایط صادر شده است.
پنج شنبه 30 فروردين 1397
2930

 

سیف الله ابوترابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود : هر ماه 2 و نیم میلیون کارت هوشمند ملی صادر و در حال حاضر این کارت حداکثر تا یک ماه بعد از تکمیل مراحل ثبت نام صادر می شود.
وی ادامه داد: همچنین تا زمان حاضر بیش از 42 میلیون نفر مراحل پیش ثبت نام را برای دریافت کارت هوشمند ملی انجام داده اند که 40 میلیون نفر از آنها مرحله تکمیل ثبت نام را طی کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: افراد می توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست و ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.
وی گفت: مراجعه کنندگان برای دریافت کارت هوشمند ملی حداکثر 31 هزار تومان باید پرداخت کنند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: از این رقم 11 هزار تومان بابت هزینه صدور کارت و تحویل آن است و 20 هزار تومان هم به خزانه دولت واریز می شود.
ابوترابی ادامه داد: افراد برای دریافت کارت ملی می توانند، ثبت نام کنند؛ ضمن اینکه برای تمام افراد بالاتر از 15سال کارت هوشمند ملی صادر می شود.
وی اظهار کرد: این افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می توانند از طریق سامانه www.ncr.ir به طور رایگان پیش ثبت نام کنند و یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت نام را انجام دهند که این دفاتر هزینه ای را برای پیش ثبت نام از آنها دریافت
می کنند.
وی ادامه داد: در مرحله ثبت نام از فرد اثر انگشت و عکس زنده (لایو) گرفته می شود، شناسنامه متقاضی اسکن خواهد شد و نام فرد، جزو افراد متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی ثبت می شود.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: افرادی که دارای کارت ملی (نمونه قدیم) هستند و افراد بالای 15 سال فاقد کارت ملی، برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
ابوترابی افزود: بحث کاربردی کردن کارت هوشمند ملی جدی است، بنابراین تمام افرادی که دارای کارت ملی نمونه قدیم هستند به منظور دریافت خدمات قابل ارائه با کارت هوشمند ملی، ضروری است که برای دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: افراد در حال حاضر با کارت ملی، احراز هویت می شوند و برخی از بانک ها نیز مانند بانک ملت با کارت هوشمند ملی چند خدمت بانکی مانند افتتاح حساب ، واریز وجه و انتقال وجه را انجام می دهند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با مسئولان ذیربط و دولت بحث کاربردی کردن کارت هوشمند ملی جدی تر شده است.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال با هماهنگی های انجام شده با سازمان ثبت اسناد و املاک، قرار است تفاهم نامه ای در اردیبهشت ماه با سازمان ثبت احوال منعقد شود تا خدمات سازمان ثبت اسناد از طریق کارت هوشمند ملی ارائه شود.
بنابراین به منظور استفاده از خدمات قابل ارائه با کارت هوشمند ملی، افراد برای تعویض کارت ملی خود اقدام کنند تا بتوانند از این خدمات استفاده کنند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه پیش از این اعلام شد بود افرادی که کارت ملی آنان تا پایان سال 89 اعتبار دارد برای دریافت کارت هوشمند ملی تا پایان سال 96 اقدام کنند این نکته را نیز یادآور شد که مهلت دریافت کارت هوشمند ملی برای این افراد تا پایان سال 97 تمدید شده است.
ابوترابی ادامه داد: افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می توانند به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.
حدود 64 میلیون از هموطنان بالای 15 سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.
صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد. این کارت بر اساس هدف گذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال 1397برای تمام واجدین شرایط صادر شود.

ایرنا