پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

اجرای طرح کاداستر در بیش از ۳۰ میلیون هکتار از اراضی ملی

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای کاداستر است، گفت: تهیه و اجرای کاداستر امکان سودجویی از اراضی ملی را به حداقل می‌رساند.
شنبه 19 خرداد 1397
2729

 

اکرم توفیقی در گفت و گو با ایسنا درباره نقشه کاداستر (حد نگاری) گفت: تهیه و اجرای این نقشه یکی از اصل‌های حفاظت از اراضی و تثبیت مالکیت است بنابراین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در حال تهیه نقشه کاداستر برای کل کشور است و در حال حاضر کاداستر اراضی ملی تهیه و اسناد این اراضی نیز دریافت شده است.

وی با تاکید بر این که نقشه کاداستر می‌تواند موقعیت اراضی دولت، اشخاص و املاک را مشخص کند، تصریح کرد: کاداستر نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری می‌کند همچنین امکان سودجویی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند را به حداقل می‌رساند.

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه تاکنون برای بیش از ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی نقشه کاداستر تهیه و در سامانه ثبت اراضی ملی تثبیت و اسناد تک برگی آن‌ها اخذ شده است، گفت: تهیه نقشه کاداستر برای حدود ۱۱۴ میلیون هکتار اراضی ملی باقی مانده است که باید تا پایان برنامه ششم توسعه این کار صورت بگیرد.

توفیقی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر برای تهیه نقش کاداستر مشکل منابع مالی داریم. منابعی که برای اجرای این طرح تامین می‌شود مطابق تکلیف قانون برنامه ششم توسعه نیست و قانون برنامه ششم توسعه تکلیف سنگینی نسبت به بودجه‌ای که تامین می‌شود برعهده ما گذاشته است.

وی با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در حال رایزنی با دستگاه‌های مسئول است تا بتواند طبق قانون برنامه ششم توسعه منابع مالی را تامین کند و اهداف ما طبق برنامه پیش رود، تصریح کرد: در حال حاضر نیز با وجود گذشت یکسال از برنامه توسعه، از بازه زمانی آن برای تهیه نقشه کاداستر جلوتر هستیم.

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها در پایان اظهار کرد: امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه نقشه کاداستر اراضی ملی کل کشور تهیه و اجرا شود.

ایسنا