پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

افزایش 20 درصدی معاملات ثبتی در خراسان رضوی

جمع کل معاملات اموال منقول و غیرمنقول در سطح استان خراسان رضوی ظرف سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 20 درصد بیشتر شده است.
شنبه 9 تير 1397
2349

 

 

 

 




به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: در طول سه ماه نخست امسال 73 هزار مورد معاملات اموال منقول و غیرمنقول در خراسان رضوی ثبت شد.

عبدالحسین رامشی که در مراسم گشایش رسمی دفتر ثبت اسناد و املاک شهرستان فیروزه سخن می گفت، افزود: این تعداد در مدت مشابه پارسال 61 هزار مورد بود.

وی گفت: همچنین در این مدت میزان مطالبات وصولی بانکها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی و دولتی در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه پارسال 92 درصد بیشتر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی علت این افزایش را تمرکز بر مطالبات کلان بانکها و ارقام بالای پنج میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: مطالبات وصولی بانکی در این مدت هزار و 256 میلیارد ریال و در مدت مشابه پارسال 122 میلیارد ریال بود.

 

رامشی بیان کرد: همچنین در این مدت 54 هزار و 56 مورد اسناد مالکیت به صورت کاداستر و تک برگ برای موقوفات، منابع طبیعی، اسناد صادره برای دولت و سایر اسناد در این استان ثبت شد که نسبت به پارسال 25 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: تعیین تکلیف وضعیت ثبتی زمینها و ساختمانهای فاقد سند رسمی در خراسان رضوی نیز 10 درصدی کاهش یافته است.

506 دفترخانه اسناد رسمی در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند.

95 درصد ثبت اسناد و املاک در این استان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

 

 

خبرگزاری صدا و سیما